همزمان با ده استان کشور و توسط حوزه هنری؛

اجرای نقالی رضوی در همدان در نخستین سوگواره رضوی

رییس حوزه هنری استان گفت: به مناسبت سالروز شهادت امام رضا علیه‌السلام در سه نوبت نقل‌هایی از سفر این امام اجرا شد.

اجرای نقالی رضوی در همدان در نخستین سوگواره رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسینی، رییس حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه در این نقالی به وقایع زندگی امام رضا(ع)، به‌ویژه  از زمانی که از مدینه به مرو هجرت می‌کنند پرداخته می‌شود، افزود: مهمترین هدف ما از برگزاری نقالی گسترش فرهنگ رضوی و آشنایی هرچه بیشتر مردم با سیره امامان به‌خصوص امام رضا(ع) است.

وی اظهار داشت: سوگواره پرده‌خوانی رضوی با همکاری و مشارکت موسسه‌ آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از 24 تا 28 آبان‌ماه هم‌زمان در مشهد، تهران، قم، شیراز، اصفهان، قزوین، کرمان، زنجان، اراک و همدان برگزار شد.

سیدمحمدباقر حسینی با اشاره به استقبال خوب از این برنامه گفت: حوزه هنری کشور برای استفاده از ظرفیت نقالی در کشور، جشنواره نقالان علوی را آغاز کرد و در ادامه سوگواره نقالان رضوی نیز امسال برای نخستین باز برگزار شد و برای اجرای آن نیز پرده‌ای جدید توسط هنرمند مشهدی طراحی و در حرم مطهر رضوی از آن رونمایی شد.

 وی در پایان گفت: این پرده در روزهای 27 و 28 آبان ماه در آرامگاه بوعلی سینا، امامزاده عبدلله و شاهزاده حسین توسط  مهدی چایانی روایت شد.

انتهای پیام/ ش

نقالی رضوی در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.