مغازه ای در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صادرات گیاهان دارویی در کما

یک مقام مسوول گفت:علی رغم وضعیت مناسب تولید، اما خبری از صادرات گیاهان دارویی نیست.

صادرات گیاهان دارویی در کماجلیل مغازه ای رییس اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از بازار کساد صادرات گیاهان دارویی خبر داد و اظهار کرد: علی رغم وضعیت مناسب تولید، اما خبری از صادرات این محصولات نیست.

وی با اشاره به اینکه پیش از تحریم، آمریکا و اروپا بزرگترین مشتریان گیاهان دارویی ایران بودند، افزود: در شرایط کنونی به سبب مسائل تحریم و نقل و انتقالات پولی، گیاهان دارویی روی دست تولیدکنندگان مانده است .

به گفته مغازه ای،زعفران از جمله گیاهان دارویی است که به سبب اهمیت ویژه آن درصنعت غذا و آرایش و بهداشتی به بازارهای هدف صادر می شود.

رییس اتحادیه صادرکنندگان زعفران ادامه داد: با توجه به حجم بالای تولید زعفران، قیمت این محصول در بازار داخلی کاهش یافته است.

به گفته مغازه ای، در صورت تحقق  برداشت 350 تن زعفران تا پایان فصل و صادرات 250 تن  محصول به بازارهای هدف، با مازاد قابل توجه زعفران در داخل روبرو خواهیم بود چرا که این میزان بیش از نیاز داخل است.

وی با انتقاد از دریافت تعرفه 33 درصدی هند برای واردات زعفران ایرانی تصریح کرد: این درحالی است که افغانستان برای صادرات زعفران خود به این کشور تعرفه ای پرداخت نمی کند.

انتهای پیام/

نقل و انتقالات بانکی دست و پای صادرات را بست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار