سکونت 45 هزار حاشیه نشین در حومه یاسوج

معاون سیاسی فرماندار گفت: 45 هزار حاشیه نشین در حومه یاسوج سکونت دارند که این پدیده سبب ایجاد مشکلاتی در زمینه خدمات رسانی در این شهر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  عبدالحمید پناهی معاون سیاسی فرماندار گفت: رشد جمعیت شهرستان بویراحمد به 23 درصد رسیده است که بخش عمده آنان به دلیل مهاجرت رخ داده است.

وی افزود: مادوان، سرابتاوه، بلهزار، مهریان و اکبرآباد مهم‌ترین حوزه‌های حاشیه نشینی یاسوج هستند.

معاون سیاسی فرماندار بیان کرد: نیاز است کارگروهی در راستای نیاز سنجی و مکان سنجی در زمینه حاشیه نشینی در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شود.

وی مبلغ اعتبار اختصاص داده شده به حاشیه نشینی را 50 میلیارد ریال اعلام کرد.

پناهی گفت: با این مبلغ می‌توان برنامه ریزی مناسبی در زمینه حاشیه نشینی انجام داد.

وی تصریح کرد: بویراحمد در سال 1395 با پذیرش حدود 23 هزار نفر مهاجر از نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مهاجرپذیرترین شهرستان کشور معرفی شد.

پناهی ابراز داشت: سکونت بیش از 10 درصد مردم استان در حاشیه 2 شهر یاسوج و گچساران پیامدهای ناخواسته و ناخوش آیندی به همراه دارد که علاج آن برنامه ریزی بهتر و گسترده‌تری است.

77 هزار نفر از جمعیت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه‌های یاسوج و دوگنبدان زندگی می‌کنند که آسیب‌های اجتماعی متعددی برای این شهرها خلق کرده است.

شهرستان بویراحمد به مرکزیت شهر یاسوج و با جمعیتی افزون بر 270 هزار نفر یکی از شهرستان‌های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد است.

 

انتهای پیام/ش

45 هزار حاشیه نشین در حومه یاسوج سکونت دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.