معاون وزیر راه و شهرسازی ؛

از تردد کامیون‌های با عمر بالای ۵۰ سال جلوگیری شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از جلوگیری از تردد کامیون‌های با عمر بالای ۵۰ سال از ابتدای سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ داوود کشاورزیان در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در سخنانی با تاکید بر ضرورت نگهداری راه های مواصلاتی گفت: بخشی از اعتبارات نگهداری راهها از محل منابع ملی و بخشی نیز از محل اعتبارات استانی تامین می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه دو تا سه سال گذشته به دلیل افزایش بودجه جاری دولت، تنگنای اعتبارات عمرانی مشکلات جدی برای نگهداری راههای به وجود آورده است گفت: در این راستا پیشنهاداتی را برای تامین اعتبار پایدار در این حوزه داشته ایم که تا کنون موفق نشده ایم نظر موافق دولت را جلب کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه کار نگهداری راهها باید به صورت مستمر صورت گیرد گفت: به طور مثال برای نگهداری راههای لرستان سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این در حالیست که نهایتا ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به این استان در این زمینه پرداخت می شود.

کشاورزیان با بیان اینکه با تامین قیر رایگان و اختصاص ماشین آلات در مجموع حدود ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز نگهداری راهها به لرستان پرداخت می شود ادامه داد: در این راستا دولت باید برای تامین اعتبار نگهداری راهها تدبیر اتخاذ کند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه تامین ایمنی راهها یکی دیگر از اولویت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: حدود ۹۰ درصدی جابجایی مسافر و ۹۰ درصد جابجایی کالا از طریق جاده ها صورت می گیرد و سهم بخش ریلی در این دو حوزه کمتر از چهار تا پنج درصد است و بخش هوایی نیز بیشتر در زمینه جابجایی مسافر فعال بوده و در مجموع سهم حمل و نقل جاده ای کشور در جابجایی مسافر و کالا ۹۳ درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات سازمان راهداری در ایام اربعین بیان داشت: در مجموع بیش از دو میلیون نفر زائر به عتبات عالیات در این ایام شرف شدند که ۹۰ درصد از این زائران از طریق جاده تردد کردند و در مجموع حدود ۵۰ درصد به وسیله خودروهای شخصی و ۵۰ درصد نیز از وسایل نقلیه عمومی استفاده کردند.

کشاورزیان در بخش دیگری از سخنان خود ارتقا بهره وری را یکی دیگر از اولویت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برشمرد و افزود: در کشور ایران کامیون ها در سال ۶۰ هزار کیلومتر تردد دارند و این در حالیست که این عدد در کشورهای توسعه یافته بیش از ۱۵۰ هزار کیلومتر است.

وی با بیان اینکه متاسفانه بخش حمل و نقل جور بیکاری کشور را می کشد گفت: این حوزه برای برخی از رانندگان وسایل نقلیه توجیه اقتصادی ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فعالیت ناوگان فرسوده در سطح جاده های کشور بیان داشت: سازمان راهداری نیز ناچار است که برای این خودرو ها به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش مصرف سوخت محدودیت هایی را در بخش ناوگان مسافر و کالا در نظر بگیرد.

کشاورزیان با بیان اینکه کار نوسازی خودورهای مسافربری از طریق اعتبارات داخلی سازمان صورت می گیرد گفت: همچنین نوسازی ناوگان حمل کالا از طریق ماده ۱۲ و رفع موانع تولید انجام می شود و وزارت نفت موظف است که از محل بودجه خود تسهیلات لازم را اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا از ابتدای سال ۹۷ از تردد کامیون های با عمر بالای ۵۰ سال در سطح جاده ها جلوگیری به عمل می آید تصریح کرد: در خیلی از کشورها خودرو ها با عمر ۱۰ تا ۱۲ سال از رده خارج می شوند و این در حالیست که عمر کامیون ها در ایران بالای ۵۰ تا ۶۰ سال است.

انتهای پیام/د

جلوگیری از تردد کامیون‌های با عمر بالای ۵۰ سال از ابتدای سال ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.