ویشکا آسایش خبر داد:

اعطای جایزه ۱۰۰ دلاری به نقاشی های برگزیده کودکان

عضو هیئت داوران برنامه جهانی غذا در ایران، گفت: ۳۰ نقاشی برگزیده در روز جهانی غذا به قیمت ۱۰۰ دلار به فروش می رسد.

برگزاری مسابقه نقاشی‌های کودکان مهاجر افغانبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نگار گرامی، نماینده برنامه جهانی غذا در ایران درباره سی‌امین سال حضور سازمان برنامه جهانی غذا در ایران اظهار کرد: برنامه جهانی غذا بزرگ‌ترین آژانس بشردوستانه سازمان ملل با رسالت رسیدگی به گرسنگان در جهان است که بر همین اساس ۳۰ سال پیش برای اولین‌بار با ورود شمار زیادی از پناهندگان افغان به کشور آغاز به کار کرد.

وی افزود: هنوز یک‌ میلیون افغان دارای مدرک شناسایی یا همان کارت آمایش داریم که از این میان ۳۰‌ هزار نفر از آسیب‌پذیرترین‌های آن‌ها تحت پوشش هستند، این افراد در مهمان‌شهر‌هایی مستقر هستند و ما سبد‌های غذایی مورد نیازشان را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم همچنین برنامه‌های تشویقی غذایی در ازای اجازه تحصیل دختران این مهاجران به این خانواده‌ها می‌دهیم تا ضمن جلوگیری از ازدواج زودهنگام دختران، مادران توانمندی در این خانواده‌ها پرورش یابند.

وی درباره مسابقه نقاشی با حمایت مالی یکی از شرکت‌های دارویی به مناسبت سی‌امین سال حضور WFP در ایران، گفت: این مسابقه نقاشی هرساله در میان اهالی مهمان‌شهر‌های تحت پوشش این سازمان برگزار می‌شود و امسال با حمایت مالی این شرکت دارویی این کار را در برنامه قرار دادیم.

نماینده برنامه جهانی غذا در ایران اضافه کرد: شعار امسال روز جهانی غذا «مهاجرت و غذا» بود و موضوع کلی این نقاشی‌ها نیز بر این محور قرار داشت که البته ما اصرار خاصی بر این موضوع نداشتیم تا خلاقیت کودکان را در این آثار محدود نکرده‌باشیم.

انتخاب ۱۲۰ اثر از کودکان

ویشکا آسایش به‌عنوان یکی از اعضای هیئت داوران این رویداد در سی‌امین سال حضور سازمان در برنامه جهانی غذا در ایران، اظهار کرد: طی این طرح یک ورق کاغذ و یک بسته مداد شمعی در اختیار کودکان این خانواده‌ها قرار گرفت و پیش از این مسابقه فقط برای دختران بود و با مداد رنگی انجام می‌شد، اما امسال پسران هم شرکت داده‌ شدند.

وی با اشاره به اینکه ۶ هزار نقاشی کشیده شد که از میان آن‌ها ۱۲۰ اثر را انتخاب کردیم، افزود: درنهایت از بین آن‌ها هم به مناسبت سی‌امین سال حضور WFP در ایران ۳۰ نقاشی انتخاب شد که در یک رویداد با قیمت ۱۰۰ دلار برای فروش به نمایش گذاشته خواهندشد و این مبلغ به کودکی که نقاشی متعلق به آنهاست اهدا می‌شود ضمن اینکه هدیه‌ای نیز برای مدرسه محل تحصیل این کودک در نظر گرفته‌می‌شود.

این عضو هیئت داوران گفت: انتخاب این نقاشی‌ها کار آسانی نبود، چراکه هر کدام از این نقاشی‌ها یک دنیا حرف از احساسات و زندگی این کودکان را در خود گنجانده‌ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.