جشنواره بین‌المللی همار؛

حضور ۵ هنرمند خارجی در جشنواره بین‌المللی همار

دبیر جشنواره بین‌المللی همار در خرم‌آباد به حضور ۵ هنرمند خارجی و ۱۱ هنرمند داخلی در جشنواره همار اشاره کرد و گفت:این جشنواره چهارم آذر ماه در لرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ راضیه گودرزی دبیر جشنواره بین‌المللی همار در خرم‌آباد اظهار داشت: سومین جشنواره بین‌المللی همار با حضور هنرمندان خارجی و داخلی در لرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره همار از سال ۱۳۹۳ آغاز به کار نموده و با اهداف زیست‌محیطی برای بکر نگه‌داشتن اماکن توریستی، تاریخی و گردشگری فعالیت می‌کند.

دبیر جشنواره بین‌المللی همار در خرم‌آباد با بیان اینکه برای اجرای این برنامه از هنرمندان استفاده کرده‌ایم، عنوان کرد: همراهی هنرمندان در اجرای این برنامه برای گوش زد کردن دغدغه‌های زیست‌محیطی به مسؤلان نقش بسزایی دارد و از هنرمندانی که در این هنر اجرا مهارت دارند استفاده‌شده است.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری جشنواره همار در لرستان، جلب‌توجه گردشگران حرفه‌ای و هنرمندان نسبت به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری این استان بوده که بتوانند با سنت‌های منطقه نیز آشنا شوند.

گودرزی با اشاره به اینکه تعداد پنج شرکت‌کننده از هنرمندان خارجی و ۱۱ نفر دیگر هم از هنرمندان ایرانی در این جشنواره حضور خواهند یافت، خاطرنشان کرد: هنرمندان خارجی شرکت‌کننده در این جشنواره از کشور‌های آلمان، سنگاپور و سوئد هستند.

وی بیان کرد: افتتاحیه سومین جشنواره بین‌المللی همار چهارم آذرماه و اختتامیه نیز ۱۱ آذرماه در اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی همار اظهار داشت: اجرای برنامه‌های هنر اجرا در غار کوگان، منطقه تنگ هلد، منطقه بافله، پارک جنگلی شوراب اجرا خواهد شد که در حین اجرای این برنامه‌ها از گرداب سنگی، قلعه فلک الافلاک، بازار خرم‌آباد به همراه شرکت‌کنندگان بازدید به عمل می‌آید.

پرفورمنس به فارسی هنر اجرا یا هنر نمایشگون ترجمه کرده‌اند و هنری است مرتبط با دیگر رشته‌های هنری که برای بینندگانی اجرا می‌شود.

این اجرا می‌تواند از پیش نوشته‌شده یا فی‌البداهه، تصادفی یا کاملاً هماهنگ شده باشد؛ ذاتی و خودجوش یا دقیق از پیش طراحی‌شده، همراه با شرکت بینندگان یا بدون حضور آن‌ها باشد؛ این اجرا می‌تواند به‌صورت زنده یا از طریق رسانه به نمایش درآید، درواقع می‌تواند هر موقعیتی را که دارای چهارعنصر پایه‌ای: زمان، مکان، بدن اجراکننده یا حضور رسانه‌ای آن و رابطهٔ میان اجراکننده و بیننده است، شامل شود.

انتهای پیام/م

۵ هنرمند خارجی در جشنواره بین‌المللی همار حضور پیدا می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار