اداره کل هواشناسی لرستان؛

میزان بارندگی لرستان در۲۴ساعت گذشته

کارشناس اداره کل هواشناسی لرستان گفت: متوسط بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در این استان ۲۲ میلیمتر بوده است که بیشترین میزان در رومشکان با ۳۰ میلیمتر و کمترین میزان در الیگودرز با ۲ میلی متر بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ پیله وران ،کارشناس اداره کل هواشناسی لرستان گفت: متوسط بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در این استان ۲۲ میلیمتر بوده است که بیشترین میزان در رومشکان با ۳۰ میلیمتر و کمترین میزان در الیگودرز با ۲ میلی متر بوده است.

پیله وران گفت : در این مدت میزان بارش‌ها در خرم آباد ۲۸ میلیمتر، بروجرد ۱۳ میلیمتر، کوهدشت ۲۵ میلیمتر، پلدختر ۲۳ میلیمتر، دورود ۱۰ میلیمتر، الشتر ۱۶ میلیمتر، نورآباد ۲۱ میلیمتر و ازنا پنج میلیمتر بوده است.


وی افزود: میزان بارندگی در لرستان نسبت به سال زارعی بلند مدت ۷۸.۵ درصد کسری داشته است.


وی اظهارکرد: در حال حاضر سامانه بارشی برای نقاط مرکزی و غربی استان لرستان تعطیل شده است و انتظار می‌رود تمرکز هسته بارشی برای مناطق جنوبی استان مانند پلدختر، شول آباد، سپید دشت با بیشینه بارش تا ساعاتی از ظهر فردا ادامه یابد.


وی بیان کرد:  از امشب توده هوای سرد وارد نیمه غربی کشور می‌شود و انتظار می‌رود تا روز یکشنبه هفته آینده استمرار داشته باشد.
پیله وران افزود: دمای حداقل در ساعات صبحگاهی روند کاهشی خواهد داشت و در روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده کاهش دمای محسوس در بیشتر نقاط استان تا زیر صفر درجه خواهد رسید.


وی بیان کرد: از صبح فردا مه گرفتگی، لغزندگی و یخ زدگی در سطح جاده‌ها و گردنه‌های شمال و شمال شرق استان مانند بروجرد و ایوان دره پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام /د

۲۲ میلیمترمتوسط بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار