حبیبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مبارزه فکری با داعش سخت‌تر از جنگ نظامی با آنهاست/ اقدامات سپاه قدس امنیت داخلی را حفظ کرد

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: اقدامات سپاه قدس امنیت داخلی را حفظ کرد و مردم قدردان این زحمات هستند.

مبارزه فکری با داعش سخت‌تر از جنگ نظامی است/ اقدامات سپاه قدس امنیت داخلی را حفظ کردآرش حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شکست نظامی داعش در بوکمال گفت: جمهوری اسلامی برای مبارزه با تروریسم هزینه‌های زیادی کرده است. همچنین جوانان رشید و ارزشمندی را در این راه فدا کرده است، لذا از این جهت جمهوری اسلامی  خدمت بزرگی را به کشورهای منطقه و سراسر دنیا کرده است.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با تأکید بر اینکه نبرد فکری با داعش از نبرد نظامی سخت‌تر است، اظهار کرد: آنچه که افراد را برای ترور آماده می‌کند فکر و اندیشه است، از این حیث تغییر فکر افراد سخت‌تر از برخورد نظامی است، هرچند که نبرد نظامی هم سختی‌ها و جانفشانی‌های خود را دارد.

حبیبی با اشاره به چندین همایشی که طی سال‌های اخیر به منظور مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم برگزار شد، بیان کرد: برگزاری همایش راه مبارزه فکری با تروریسم نیست بلکه مبارزه فکری نیازمند تبلیغات از طریق شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی است، گروهک تکفیری تروریستی داعش در طول این سال‌ها با استفاده از شبکه‌هایی که استکبار و ارتجاع عرب در اختیار آنها قرار می‌داد، افکار خود را اشاعه دادند و در نهایت هم با انتشار تصاویر جنایات زشت و خشن خود را با نام اسلام معرفی کردند.

حبیبی با بیان اینکه شکست نظامی داعش مرحله اول پیروزی بود، خاطرنشان کرد: داعش یک جنبه فکری دارد که متفکرین، علما و روشنفکران باید چاره‌ای اندیشه کنند تا جوانان اغفال نشوند.

حبیبی تصریح کرد: روشنفکران، علمای دین، جامعه‌شناسان، روانشناسان، اصحاب رسانه و علمای تعلیم و تربیت وظیفه دارند نسبت به روشن کردن جوانان فکر اساسی کنند البته این مسئله فقط منطقه را در بر نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه عده ای فکر می‌کنند با کشتن خود جانشان را برای هدفی مهم می‌دهند، تأکید کرد: برخورد با این پدیده نیازمند روشنگری است تا با روشی به آنها فهمانده شود، آن هدفی که شما جان خود را برای آن می‌دهید، ارزشی ندارد،  اینگونه افراد اسلام را غلط فهمیده‌اند.

حبیبی اظهار کرد: علمای اسلامی اعم از شیعه و اهل سنت نسبت به روشنگری جوانان وظیفه دارند تا اسلام را همانگونه که در ذات خود دارای عطوفت و مهربانی است، به دنیا معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه غرب ایران را همواره متهم به حمایت از تروریسم می‌کند، اظهار کرد: این پیروزی پیامی را به دنیا داد که جمهوری اسلامی برای آسایش جهان چه خطراتی را به جان خرید و برای مبارزه با تروریسم چقدر شهید داد.

حبیبی با تأکید بر اینکه ایران یکی از طرف‌های قدرتمند نبرد با داعش بود و نقش موثری در این میدان بازی کرد، خاطرنشان کرد: اقدامات سپاه قدس توانست امنیت داخلی را حفظ کند و امروز همه مردم از هر قشر و فکری قدردان این زحمات هستند، زیرا که تلاش‌های زیادی شد تا این جریان به داخل کشور نفوذ نکند.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات سردار سلیمانی را فرمانده با تدبیر این میدان عنوان و تأکید کرد: او در مبارزه تروریسم نقشی اساسی داشت، زیرا که فکر و تدبیرش این پیروزی را رقم زد و در نتیجه سازمان‌‌دهی هوشمندانه ای که داشت امروز مردم منطقه این پیروزی را جشن گرفتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: داعش ، اخبار سیاسی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار