خودکشی دانشجوی دانشگاه کابل پس از رد پایان نامه‌اش

زهرا خاوری، شهروند ولایت دایکندی و دانشجوی سال پنجم دانشکدۀ دام‌پزشکی دانشگاه کابل، پس از آن که برای پنجمین بار پایان‌نامۀ تحصیلی‌اش رد می‌شود، مواد زهری خورده و پس از چند ساعت جانش را از دست می‌دهد.

خودکشی دانشجوی دانشگاه کابل پس از رد پایان نامه اشبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا خاوری، شهروند ولایت دایکندی و دانشجوی سال پنجم دانشکدۀ دامپزشکی دانشگاه کابل، پس از آن که برای پنجمین بار پایان‌نامۀ تحصیلی‌اش رد می‌شود، مواد زهری خورده و پس از چند ساعت جانش را از دست می‌دهد.

این قضیه واکنش‌های تندی در پی داشت و اکنون ده‌ها دانشجو در صحن دانشگاه تججمع کرده اند. دانشجویان معترض صحن دانشگاه را اشغال کرده و می‌گویند که زهرا خاوری قربانی سیستم ناکارامد و فاسد دانشگاهی شده است.

آن‌ها همچنان از عدم همکاری مدیر خوابگاه دخترانه در انتقال وی به شفاخانه بسیار خشمگین بودند.

دانشجویان معترض که در برابر درِ ریاست دانشگاه گردهم آمده بودند می‌گویند، اگر به خواست‌شان مبنی بر رسیدگی به پروندۀ زهرا خاوری و همچنان اصلاح نظام تحصیلی دانشگاه‌های کشور پاسخ مثبت داده نشود، آن‌ها دروازۀ دانشکدۀ دامپزشکی را خواهند بست.

عبدالطیف روشان، سرپرست وزارت تحصیلات عالی قول می‌دهد که به پروندۀ خودکشی زهرا خاوری به صورت جدی رسیدگی شود. به گفتۀ او، در حال حاضر استاد راهنما و مسئول خوابگاه دخترانه به دستگاه امنیتی و قضایی معرفی شده‌اند.

شماری از دانشجویان دانشگاه بامیان نیز امروز در اعتراض به مرگ زهرا خاوری در چوک الکین در مرکز این شهر گردهم آمده و از حکومت خواهان رسیدگی به پروندۀ این دانشجو شدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار