معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

آغاز فعالیت آزمایشی سامانه جامع روابط کار

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز  فعا لیت آزمایشی سامانه جامع "روابط کار " در کشور خبر داد.

آغاز فعالیت آزمایشی سامانه جامع روابط کار به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز همدان؛ احمد مشیریان معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین همایش مسئولان ایمنی استان همدان گفت: این سامانه  کلیه فعالیت های مربوط به معاونت روابط کار، مثل بازرسی کار، تشکل های کارگری، روابط کار، بیمه بیکاری و آموزش های مرکز تحقیقات را بطور مکانیزه دنبال می کند تا بتوان روند فعالیت ها و سیاست ها را بطور جامع و هدفمندتری دنبال کرد

وی افزود: این سامانه در برگیرنده 32 نرم افزار در حوزه های مختلف روابط کار است که بخشی از آنها در حال حاضر فعالیت می کنند که در این سامانه جامع تجمیع خواهند شد.

مشیریان اظهار کرد: هم اکنون بهره برداری از این سامانه جامع بطور آزمایشی در چهار استان تهران، مرکزی، یزد و سمنان آغاز شده است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  گفت: با فعالیت این سامانه کارگران شاغل در صورت داشتن هرگونه شکایت از کارفرما نیازی به مراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی ندارند و از طریق این سامانه می توانند حتی در منزل خود طرح شکایت نمایند و ازرفت و آمدهای غیر ضروری خودداری نمایند.

وی افزود: همچنین با فعالیت این سامانه کلیه کارفرمایان موظف خواهند بود در اجرای تبصره ماده 10 قانون کار یک نسخه از قرارداد کار را در سامانه قرار دهند.

مشیریان درخصوص حوادث ناشی از کار در سال گذشته نیز گفت: در سال 95 به ازاء هر 100 هزار کارگر شاغل 84 حادثه منجر به فوت داشتیم که در 6 ماهه اول امسال کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: متاسفانه حادثه معدن زمستان یورت، حوادث ناشی از کار کشور را بالا برد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با اظهار اینکه در اجرای سیاست های جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارگروههایی برای کاهش حوادث در کارگاههای پر خطر تشکیل شده است، گفت: کارگروه معادن، پتروشیمی ها و فولاد در سطح ملی فعال شده تا نسبت به سیاست گذاری لازم برای کاهش حوادث ناشی از کار را دنبال  کنند.

وی کاهش حوادث ناشی از کار در کلیه واحدهای تولیدی صنعتی و خدماتی را از دیگر سیاست های راهبردی اعلام کرد و افزود: این راهبرد بویژه در کارگاههایی که ماهیت کار آنها با خطر پذیری بالاتری همراه است مثل پتروشیمی ها ، فولاد و معادن با جدیت دنبال می شود.

مشیریان یکی از راهکارهای تحقق این سیاست را برخورداری کارگاهها از مسئولان ایمنی و حفاظت بیان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 14 هزار مسئول حفاظت و ایمنی در سطح کشور در کارگاهها فعالیت دارند که این تعداد ناکافی است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش این تعداد در کارگاهها در دستور کار معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد و کارفرمایان حتما نسبت به بکارگیری مسئولان ایمنی اقدام نمایند.

در اولین همایش یک روزه مسئولان ایمنی کارگاههای استان همدان که با حضور مدیر کل بازرسی کار  وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان برگزار شد.

انتهای پیام/ش.و

 سامانه جامع فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.