تدوین خاطرات شهدای مدافع حرم در اردبیل

خاطرات شهدای مدافع حرم استان اردبیل به همت نویسندگان بومی تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی واحد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل افزود: استان اردبیل هشت شهید مدافع حرم دارد که پیکر مطهر چهار تن از آن ها در این استان به خاک سپرده شده است.

وی افزود: نویسندگان استان تاکنون خاطرات و زندگی دو شهید مدافع حرم هاشم دهقانی نیا و علی آقایی را تدوین کرده و در حال تهیه و تدوین خاطرات شهید علی سیفی و فرید کاویانی هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تأکید کرد: این نهاد اجرایی تا سال ۹۴ در مجموع ۳۷ کتاب از خاطرات شهدا و جانبازان استان به چاپ رسانده است.

واحد گفت: در سال ۹۴، ۳۰ عنوان کتاب و در سال ۹۵ نیز ۳۰ عنوان کتاب به چاپ رسیده و  در عین حال در سال جاری تا به امروز ۹ کتاب چاپ شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال چاپ ۳۰ کتاب برنامه ریزی شده است، افزود: کتب چاپ شده در قالب داستان، رمان و خاطرات بوده و ۹۸ درصد از آن توسط نویسندگان بومی استان تهیه شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تولید کتاب از خاطرات شهدا را اقدامی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل‌های آتی دانست.

 

انتهای پیام/ع

چاپ ۳۰ کتاب برنامه ریزی شده تا پایان سال در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.