مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل:

آغاز برداشت زعفران از مزارع آران و بیدگل

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل از آغاز برداشت زعفران از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: حدود ۲۴ هکتار از اراضی کشاورزی آران و بیدگل زیر کشت زعفران رفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین فتاحی  با بیان اینکه پیش بینی می‌شود به طور میانگین از هر هکتار زمین کشاورزی چهار کیلوگرم زعفران برداشت شود، اظهار داشت: سال گذشته ۶۰ کیلوگرم زعفران از مزارع شهرستان برداشت شد و امسال با همت کشاورزان با توجه به افزایش سه هکتاری سطح زیر کشت و افزایش میانگین برداشت پیش بینی می‌شود بیش از ۹۶ کیلوگرم زعفران از مزارع شهرستان برداشت شود.

وی تاکید کرد: با توجه به خشکسالی‌ها و تداوم آن در چند سال اخیر یکی از راهکارهای مدیریت خشکسالی تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی شهرستان آران و بیدگل بوده و به همین منظور سعی شده کشت محصولاتی با نیاز آبی پایین مانند زعفران و پسته جایگزین محصولات با نیاز آبی زیاد مانند صیفی جات شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه کشت گیاه زعفران سرعت خوبی در شهرستان گرفته، تصریح کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب در این منطقه، زعفران تولیدی در مزارع آران و بیدگل از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار است.

وی گفت: با حمایت از کشاورزان فعال در این بخش و ارائه آموزش‌های لازم به تولید محصول بهتر و توسعه کشت زعفران در این شهرستان کمک ویژه می‌شود و با برنامه ریزی انجام شده برای هر هکتار کشت زعفران ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.