برداشت زعفران در شهرستان کرمانشاه آغاز شد

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه برداشت محصول زعفران در سطح 30 هکتار از اراضی زیر کشت شهرستان کرمانشاه آغاز شد.

 نوربخش حاتمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،گفت: از هر هکتار سطح زیر کشت زعفران بیش از 4 کیلوگرم برداشت می شود و دوره برداشت آن دو تا سه هفته به طول می انجامد و بیشترین سطح زیر کشت زعفران در دهستان های سراب نیلوفر و کوزران می باشد.

وی ادامه داد:  به منظور افزایش بهره وری و لزوم ضدعفونی پیازهای زعفران و استفاده از پیازهای درشت و مرغوب، کارشناسان این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان های تابعه بازدیدهای مستمری از مزارع زعفران در حال احداث انجام داده اند.

حاتمی با بیان اینکه حداکثر نیروی کاری در فصل برداشت گل می باشد، بیان کرد: هر هکتار زعفران حدود ۲۰۰ نفر کارگر در روز، برای مرحله داشت و برداشت نیاز دارد.

حاتمی افزود: به تایید کارشناسان کشاورزی، کیفیت زعفران تولیدی در شهرستان کرمانشاه به دلیل شرایط اقلیمی از کیفیت خوبی برخوردار است وکشاورزانی که علاقمند به کشت زعفران در سطح اراضی کشاورزی خود هستند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی دهستان مربوطه پس از آموزش‌های لازم، پیازچه مرغوب و سالم برای کشت در مزارع خود دریافت خواهندنمود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه اظهارداشت: شرایط کمبودآب در شهرستان و لزوم بهره برداری بهینه از منابع آبی بخصوص در مناطقی که مستعد کشت جایگزین هستند و اهمیت برنامه ریزی در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، می طلبد با ترغیب کشاورزان و برنامه ریزی صحیح و ارائه الگوهای مناسب ، به سمتی برویم که کشت گیاهان دارویی و کم آب بر را در این شهرستان توسعه دهیم.

نامبرده مقرون به صرفه بودن کشت زعفران، مقاومت داشتن به عوامل محیطی، سودآوری مناسب و اشتغال زایی را از عوامل توسعه زعفران بیان کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه در خاتمه از زعفرانکاران خواست که بعد از برداشت گل نسبت به آبیاری به موقع و با توجه به وجود انواع کودهای شیمیایی در انبارهای سطح شهرستان از کودهای اوره و کلرور پتاسیم طبق نظر کارشناسان جهادکشاورزی اقدام نمایند و در مراحل داشت نیز نسبت به وجین و مبارزه با علفهای هرز مزارع زعفران و محلولپاشی با انواع کودهای شیمیایی و ریز مغذی ها اقدام نمایند.

انتهای پیام/ز

 

برداشت زعفران در کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار