ثبت ۱۳ وقف جدید در شهرستان سردشت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت:۱۳ موقوفه جدید به ارزش ۱۹ میلیارد ریال در شهرستان سردشت ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛رحمان شمسی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: درسال جاری ۱۳ وقف به ارزش بیش از ۱۹ میلیارد ریال در سامانه جامع موقوفات اداره این شهرستان به ثبت رسیده است.
رحمان شمسی با بیان اینکه همه موقوفات جزو مایملاک اداره اوقاف بوده و قانوناً زیر نظر آن اداره می‌شوند، گفت: موقوفات شهرستان شامل منازل مسکونی، مغازه، مسجد، خانه عالم، غسالخانه، گورستان، باغ‌های مثمر و زمین‌های زراعی و مسکونی هستند که با ثبت میانگین سالیانه ۱۰ موقوفه سردشت در مجموع دارای ۳۹۳ موقوفه، ۶۷۹ رقبه، ۴۵ مسجد شهری و ۱۸۵ مسجد روستایی است و از این تعداد ۲۱۱ موقوفه به صورت منفعتی و مابقی انتفاعی هستند.
رحمان شمسی افزود: در سالجاری ۱۳ وقف به ارزش ۱۹ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال شامل ۳ باب ساختمان مسکونی، ۶ زمین مسکونی و زراعی، ۴ باغ انگور به مساحت کلی ۲۰ هزار و ۲۲۵ مترمربع که ۶ مورد آن وقف منفعتی و درآمددار و ۷ مورد وقف انتفاعی هستند، در سامانه جامع موقوفات اداره این شهرستان به ثبت رسیده اند.
وی همچنین بابیان اینکه از موقوفات در طول سال بازدید‌های میدانی و نظارت‌های مکرر انجام می‌گیرد به اقدامات اساسی این اداره در راستای صیانت و حفاظت از موقوفات اشاره و اظهار داشت: تاکنون تعداد ۱۳ موقوفه رفع تصرف شده اند که ازاین تعداد برای ۳ مورد پرونده قضایی تشکیل شده و مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال جریمه از متصرفین اخذ شده است و مابقی بدون مراجعه به محاکم قضایی رفع تصرف شده اند.
شمسی تصریح کرد: همچنین در این راستا برای موقوفات اقداماتی در جهت سنددار کردن صورت گرفته که ۱۲۵ موقوفه در شرف صدور نهایی سند تک برگ هستند.

انتهای پیام/ن.م

رفع تصرف ۱۳ موقوفه در سردشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.