رئیس اداره اوقاف گلپایگان خبر داد:

ثبت 3 وقف جدید از سوی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در گلپایگان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: در هفتمین روز از هفته وقف 3 واحد مسکونی به ارزش ۶۵۰ میلیون تومان از سوی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در گلپایگان وقف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام مهدی طاهری  با اشاره به 3 وقف جدید صورت گرفته از سوی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، اظهار داشت: در هفتمین روز از هفته وقف 3 واحد مسکونی به مساحت حدود ۴۶۰ متر مربع اعیان و ۴۲۰ متر عرصه به ارزش تقریبی ۶۵۰ میلیون تومان وقف شد.

وی افزود: این وقفیات توسط حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در اداره اوقاف گلپایگان به نیت خانه عالم مسجد جامع روستای اسفرنجان، روضه خوانی و ختم قرآن وقف شد.

وی با اشاره به اینکه نخستین حکومتی که تشکیلاتی برای وقف ایجاد کرد سلجوقیان و قوم مغول پس از اسلام آوردن بود، گفت: بیشترین وقف در زمان صفوبان انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان ادامه داد: حکومت افشاریه و پهلوی موقوفات را به تاراج بردند، اما با فرمان امام خمینی(ره) موقوفات که از بین رفته بود تا حدودی برگشت.

وی بیان داشت: گلپایگان با تعداد 16 وقف رکورددار وقف در استان است اما تعداد خیر کم نشده است، خیرین مدرسه، مسجد و بیمارستان‌ساز فراوانی فعال هستند و این‌ها نوعی وقف است.

طاهری با بیان اینکه 32 ارگان در شهرستان گلپایگان از موقوفات استفاده می‌کنند و بیش از 250 هزار متر مربع زمین را در اختیار دارند، گفت: بیشترین مساحت در اختیار آموزش و پروش و شهرداری‌ها است.

وی گفت: اجاره پایین موقوفات اشتباه و شرعی و قانونی نیست زیرا در نیت واقف تفاوت وجود دارد و باید شأن موقوفه ادا شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان با بیان اینکه پایه اجاره در شهرستان پایین است، عنوان کرد: موقوفه‌ای 7 هزار متر مربعی در وسط شهرستان که  دارای ارزش حداقل 3.5 ملیارد تومان در اختیار ارگانی است، سالیانه 600 هزار تومان اجاره پرداخت می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ادارات برای افزایش اجاره موقوفه پیشنهاد دهند چرا که این هزینه‌ها در شهرستان خرج می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

ثبت وقف از سوی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در گلپایگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.