یک تهیه کننده سینما مطرح کرد؛

لزوم اختصاص سینماهایی به کودکان در سطح کشور

غلامرضا آزادی گفت: وجود سینمای مختص کودکان مسئله مهمی است؛ چرا که خانواده ها باید با کودکان به سینما بروند و چون اغلب فیلم ها مختص کودکان نیستند، خانواده ها هم به سینما نمی روند.

غلامرضا آزادی؛ تهیه کننده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص زمان اکران فیلم سینمایی «سندباد و سارا» اظهار داشت: فعلا صبر می کنم تا وضعیت سینماهای کودک مشخص شوند.

وی افزود: در جلسه ای که مدت ها پیش با وزارت ارشاد و بنیاد سینمایی فارابی داشتیم، قرار بر این شد که تعدادی سینما در سراسر کشور به عنوان سینمای خاص کودک مشخص شوند و در آنها تنها فیلم های کودک نمایش پیدا کنند.

آزادی عنوان کرد: مسئله وجود سینمای مختص کودکان مسئله مهمی است؛ چرا که خانواده ها باید با کودکان به سینما بروند و چون فیلم هایی که اغلب اکران می شوند مختص کودک نیست، خانواده هم به سینما نمی روند. این در حالی است که اگر سینمایی باشد که فقط فیلم کودک را در سانس های مختلف نمایش دهد، خانواده ها با کودکان خود به سالن سینما می روند و به تماشای آن فیلم می نشینند.

این تهیه کننده اظهار داشت: در سینمایی که فیلم های تجاری متعددی ساخته می شوند و مافیای پخش و اکران وجود دارد، فیلم های بسیاری هستند که امکان نمایش نمی یابند و سینمای کودک نیز در بین همین آثار قرار می گیرد؛ باید از این سینما حمایت شود.

آزادی اظهار داشت: در گذشته حدود 10 سینمای مختص کودک وجود داشت که با آرم خورشید مشخص شده بودند. امیدوارم به زودی  صاحب سینماهایی مخصوص کودکان شویم که در طول سال فقط فیلم کودک به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار