همراه باشهدا؛

زندگی نامه شهید جهانی

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهیدجهانی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

زندگی نامه شهید جهانیبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حماسه «دفاع مقدس» روزبه روز بالنده‌تر شد و چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن سربلند شود و دشمن را متقاعد کند که در محاسباتش دچار اشتباهی بزرگ شده است. در میان تمام دفاعیاتی که توسط انسان در برابر هجمه‌های گوناگون صورت می‌گیرد، مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین آنها دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است. شما می توانید زندگی یکی از این شهدای دفاع مقدس را در ادامه بخوانید:

شهید بهمن جهانی در سال 1345 در شهرستان ارومیه در یک خانواده مذهبی دیده به دنیا آمد، سال اول دبیرستان بود که مدرسه را رها کرد و به دنبال پایگاه و جبهه رفت در پایگاه نادر علیزاده فعالیت می کرد.

برای امدادگری عازم منطقه حاج عمران شد و بعد از مدتی با مهدی مهرام و جواد قریشی به جبهه رفت. سرانجام در تاریخ 62/12/20 در جزایر مجنون به درجه رفیع شهادت رسید.

فرازی از وصیت نامه شهید جهانی 

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام به حضور صاحب الزمان و امید همه مستضعفان حضرت مهدی (عج )

من کسی نیستم که بتوانم به این امت چیزی بگویم فقط ازشما می خواهم که به فکر اسلام باشید و در فکر هوا و هوس دنیا نباشید و شما خانواده عزیزم بعد از رفتن من ناراحت نباشید و اگر گریه می کنید برای شهیدان دیگر گریه کنید و سعی کنید جلوی دشمنان اسلام گریه و زاری نکنید و در مقابل آنان مانند کوه استوار باشید و خوشحال باشید که فرزند خود را در راه اسلام داده اید.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید بهمن جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار