حسینی منش خبر داد

اعمال حدود مجاز آلایندگی سخت گیرانه در طرح ترافیک سال 97

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران از اعمال حدود مجاز آلایندگی سخت گیرانه برای خودروهای متقاضی طرح ترافیک سال 97 در مراکز معاینه فنی شهر تهران خبر داد.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید نواب حسینی منش  مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اظهار کرد: حدود مجاز آلایندگی سخت گیرانه برای خودروهای متقاضی طرح ترافیک سال 97 در مراکز معاینه فنی شهر تهران اعمال می شود.

حسینی منش گفت: تمام  خودروهای متقاضی دریافت طرح ترافیک سالیانه و یا مدت دار( روزانه،هفتگی...) باید نسبت به اخذ معاینه فنی ویژه از یکی از مراکز شهر تهران به استثنا مراکزخاوران ، ابوذر، ایران خودرو، ایرتویا اقدام کنند.

وی در خصوص اجرای این طرح گفت : معاینه فنی ویژه تهران با معاینه فنی معمولی که در سطح کشور در حال انجام است تنها در آزمون آلایندگی خودرو اختلاف دارد، بر اساس آخرین مصوبه شورایعالی محیط زیست که بحث تعیین حدود مجاز گازهای خروجی بر عهده آن سازمان است آزمون آلایندگی خودرو باید در دو دور موتور آرام و بالا (2500دور در دقیقه) مورد اندازه گیری قرار گیرد که با عنایت به مردود شدن درصد بالایی از خودروها در این آزمون بر اساس حدود مجاز جدید توسط آن سازمان تصمیم گیری می شود که اعمال شرایط سخت گیرانه به صورت تدریجی لحاظ شود و در وهله اول خودروها تنها در دور آرام با سخت گیرانه کردن حدود مجاز گازها مورد ارزیابی قرار گیرند.


مدیرعامل ستاد معاینه فنی در خصوص دلایل اجرای این طرح افزود: بحران آلودگی هوا در شهر تهران و بالا بودن میزان آلودگی در هسته مرکزی شهر و همچنین سهم 80 درصدی خودروها در تولید این آلودگی موجب شد به عنوان یکی از راهکارهای موثر در کاهش آلودگی هوا شرایط سخت گیرانه تری برای خودروهایی که قصد تردد در محدوده طرح ترافیک را دارند در شهر تهران وضع و اعمال شود . در همین راستا در شورای ترافیک شهر تهران و شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مصوب شد که تمام خودروهای متقاضی طرح ترافیک 97 دارای معاینه فنی ویژه تهران باشند و تنها خودروهایی با حداقل تولید آلایندگی در این محدوده تردد کنند.


حسینی منش در ارتباط با خودروهای متقاضی طرح ترافیک که دارای معاینه فنی معتبر از قبل از اجرای این طرح هستند، اظهار داشت : این خودروها نیز باید جهت دریافت معاینه فنی ویژه تهران نسبت به مراجعه مجدد به مراکز معاینه فنی شهر تهران و اخذ معاینه فنی جدید اقدام کنند.

انتهای پیام/

 معاینه فنی ویژه تهران جهت اخذ طرح ترافیک 97

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار