مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت : ۱۱ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال پایدار در روستای های محروم استان اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به حمایت‌های کمیته امداد استان از اقشار محروم روستایی و همچنین ساکنان مناطق کم برخوردار گفت: از مجموع ۸۴۰ روستای خراسان شمالی ۶۵۱ روستا در ضرایب محرومیت بالا قرار دارند.

اهرابی افزود: ۱۹۰ روستای خراسان شمالی در ضریب محرومیت ۶ ممیز ۳۳۴ روستا در ضریب محرومیت هفت و ۱۲۷ روستا در ضریب محرومیت هشت قرار دارند.

وی بابیان اینکه ۱۴ هزار و ۵۸۵ نفر در مناطق محروم و غیر برخوردار استان سکونت دارند، گفت: خدمات‌دهی متناسب با نیاز مددجویان در بخش‌های اشتغال، فرهنگی، مسکن، حوزه حمایت و سلامت ازجمله فعالیت‌های این نهاد در این روستا است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: این نهاد با توسعه طرح‌های پایدار اشتغال و همچنین توسعه طرح‌های مشاغل خانگی در بین جامعه بانوان این روستا درصدد کاهش آسیب‌ها و توانمندسازی این خانوارها است.

اهرابی گفت: از مجموع طرح‌های اشتغال اجراشده در این نواحی دو هزار و ۳۵۳ طرح در روستای های ضریب ۶ ممیز ۶ هزار و ۳۶۸ طرح اشتغال در روستای های ضریب هفت و دو هزار و ۲۵۴ طرح نیز در روستای های ضریب هشت به مرحله اجرا رسیده است.

وی افزود: در این مناطق محروم یک هزار و ۸۴ کودک دچار سوءتغذیه بودند که تحت پوشش قرار گرفتند.

گفتنی است: پرداخت ۲۲۱ وام کارگشایی، ۴۶۰ مورد کمک موردی، ۴۱۳ کمک درمانی، ۲۷۳ کمک ازدواج جوانان و ... ازجمله خدمات انجام‌شده امسال در این مناطق است.

انتهای پیام/آ

سکونت۱۴ هزار و ۵۸۵ نفر در مناطق محروم خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.