معرفی رییس کمیته فوتوالی مازندران

عارف حمزه پور رییس کمیته فوتوالی مازندران شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عارف حمزه پور که در چند سال گذشته دبیر کمیته فوتوالی و اسکی روی آب مازندران بود پس از فعالیت‌های موفق و مناسب در عرصه ورزش و این رشته نوظهور ورزشی با حکم سید یاسر سلیم بهرامی رییس به عنوان رییس کمیته فوتوالی مازندران منصوب شد.

مراسم معارفه حمزه پور با حضور سلیم بهرامی رییس هیئت انجمن ورزشی مازندران و چند تن از روسای کمیته‌ های دیگر در شهرستان نور برگزار شد.

فوتوالی ورزش جدید فوتوالی که حدود نیم قرن از اولین جرقه‌ های ابداع آن می‌گذرد اکنون در جهان طرفداران خاص خود را دارد، این ورزش که از کشور برزیل می‌آید سراسر هیجان است و با پا بازی می‌شود.

فوتوالی را می‌توان آمیخته‌ای از چند ورزش والیبال، فوتبال و سپک تاکرا دانست، چون قانون‌های این رشته ورزشی، شبیه والیبال است، اما شما باید با پا توپ را وارد زمین حریف کنید. فوتوالی

قانون‌های این رشته ورزشی، شبیه والیبال است، اما شما باید با پا توپ را وارد زمین حریف کنید. کسانی که برای اولین مرتبه فوتوالی را می‌بینند، خیلی سریع آن را با سپک تاکرا مقایسه می‌کنند، اما این دو ورزش هیچ ربطی به هم ندارند.

جدا از شکل و اندازه توپ، ورزشکاران سپک تاکرا قد کوتاهی دارند تا خوب بتوانند ضربه بزنند. در مقابل فوتوالی‌ها باید قد بلندی داشته باشند و البته بدن‌های کاملا آماده و منعطف.

به هر حال باید انعطاف بدن هایشان این قدر باشد که بتوانند ۲۲۰ سانتیمتر بپرند و با پا اسپک بزنند. یکی دیگر از شرایط ورزشکاران فوتوالی در این است که کسانی که پیشینه بازی فوتبال داشته باشند در آن موفق ترند.

شرایط زمین فوتوالی هم که کاملاً خاص است و شبیه زمین والیبال ساحلی است و البته مقداری کوچکتر.

سطح زمین باید از ماسه یکنواخت، مسطح، هموار و یک شکل باشد. ابعادش هم ۱۸*۹ متر است.

تور و توپش هم که دیگر کاملا با سپک تاکرا متفاوت است. توپ فوتوالی هم اندازه و هم شکل توپ فوتبال است و البته با وزنی تقریبا کمتر از آن.

ارتفاع تور هم در مسابقات رسمی ۲۲۰ سانتیمتر است.

انتهای پیام/ م

انتخاب رییس کمیته فوتوالی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار