اولین سمپوزیوم تطبیقی تربیت معلم؛

فرصتی برای تبادل تجربیات بین المللی در عرصه تربیت معلم

معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان گفت: سمپوزیوم تطبیقی تربیت معلم در ادامه تكميل فعاليت‌های بين المللي دانشگاه است.

فرصتی برای تبادل تجربیات بین المللی در عرصه تربیت معلمغلامرضا کیانی معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد اهداف اولین سمپوزیوم تربیت معلم تطبیقی عنوان کرد: این سمپوزیوم برای اولین بار در ایران به عنوان رویدادی قابل ذکر در تقویم تربیت معلم، در صدد است تا زمینه تبادل تجربیات مربوط به تربیت معلم تعدادی از کشور‌های دنیا را فراهم نماید.

وی ادامه داد: این سمپوزیوم با هدف گسترش گفتمان علمی تربیت معلم در سطح فرا ملی فرصت همکاری‌های بین‌المللی را فراهم کرده و آسیب شناسی و ارزیابی فعالیت‌های تربیت معلم را مورد توجه قرار خواهد داد.

تربیت معلم یگانه مرجع ایجاد تحول در جامعه است

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: باور داریم تربیت معلم یگانه مرجع ایجاد تحول در جامعه بوده و زمینه را برای حرکت در مسیر صحیح فراهم می‌کند؛ بنابراین چنین برنامه‌هایی به تقویت حوزه تربیت معلم کمک می‌کند.

کیانی اشاره کرد: کشور‌هایی از آسیای میانه و همچنین کشور‌های اسپانیا، لیتوانی، افریقای جنوبی، ویتنام، ایرلند و اساتید برجسته علوم تربیتی کشور در اصفهان، ۴ و ۵ آذر ماه به تبادل نظر در حوزه تربیت معلم می‌پردازند.

وی بیان کرد: در این رخداد بزرگ علمی و منحصر به فرد، به عمده‌ترین مباحث مورد نیاز تربیت معلم و از جمله توسعه برنامه‌های درسی، کار‌ورزی، pck، نگرش‌های فرامنطقه‌ای و ملی در تربیت معلم، تربیت معلم به عنوان بسترسازی برای مدیریت بر بحران‌ها و آخرین یافته‌های حوزه‌های فناوری و آموزش‌های مجازی پرداخته خواهد شد.

کیانی یادآور شد:‌در این برنامه، اساتید دانشگاه، مدیران استان ها، روسای پردیس‌ها و واحد‌های تابعه، صاحب‌نظران تعلیم و تربیت و ... حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.