از کتاب «حکومت جهانی خدا» جدیدترین اثر آیت الله حائری شیرازی نماینده سابق ولی فقیه در فارس رونمایی شد.

رونمایی از جدیدترین اثر آیت الله حائری شیرازی

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدعلی حائری فرزند آیت الله حائری شیرازی در مراسم تجلیل از مقام ادبی این عالم ربانی گفت: کتاب «حکومت جهانی خدا» از جدیدترین تالیفات آیت الله حائری شامل ۷۰ نکته اعتقادی است.

وی با اشاره به کتاب «آیینه تمام نما»، از دیگر تألیفات آیت الله حائری ادامه داد: این کتاب نمونه‌های زیبا و بارزی از تمثیل‌های آیت الله حائری درباره وقایع مهم اسلام نظیر عاشورا است.

آیت الله علی اکبر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با یادآوری این نکته که در قرآن کریم بیش از ۷۰۰ مرتبه کلمه علم و مشتقات آن به کار رفته است، گفت: نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند: بعد از پیامبران، در نزد خداوند گرامی‌ترین افراد دانشمندان هستند که ادامه دهنده راه پیامبران هستند.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های آیت الله حائری تواضع، ساده زیستی، دوری از مادیات دنیوی، تعبد و تعقل همراه با عقلانیت و خردورزی است.

آیت الله کلانتری تصریح کرد: یکی از دیگر ویژگی های آیت الله حائری نکته بینی و نکته پردازی است که وی در بهره برداری از آیات و روایات از آن بهره می جویند.

از جمله تالیفات آیت الله حائری شیرازی انسان الهی، انسان شناسی، با علی در صحرا، تمثیلات (هشت جلد)، تفسیر سوره حمد، تربیت کودکان، حافظ سر، درس سحر، در سایه سار وحی، رمز دوام پیوند یا (آداب همسرداری)، راه رشد، سیری در آفاق، مقدمه‌ای بر علوم انسانی، نماز، نکته‌ها، الولایة، ولایت فقیه انتخابی یا انتصابی، ولایت فقیه و ولایت است.

این مراسم با حضور جمعی از فرهنگوران و اندیشمندان عرصه شعر و ادب استان فارس در غرفه «شب‌های هنر و آگاهی» شانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس برپا شد.

انتهای پیام/ن

رونمایی از کتاب «حکومت جهانی خدا» در نمایشگاه کتاب شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.