امام جمعه شهر دیر:

یادواره شهید بلال زنگباری آبروی محله در بردخون برگزار شد

همزمان با هفته بسیج یادواره شهید آبروی محله در محله شهید بلال زنگباری و روبروی منزل شهید برگزار شد.

یادواره شهید بلال زنگباری آبروی محله در بردخون برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امام جمعه شهر دیر عصر شنبه در این آیین اظهار داشت: شهدا با خدا معامله می کنند و از نعمت های خداوند شادمان هستند.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی با اشاره به فلسفه برگزاری یادواره های شهیدان، افزود: قدردانی از شهدا و خداوند لازم است زیرا عزت و آزادی و استقلال و سربلندی را مدیون شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه شهید بلال زنگباری به عنوان اولین شهید بردخون است، اضافه کرد: پیشگامی در شهادت ارزش است و آنان که برای رزمندگان اسلام الگو شدند  راه خدا را شناخته بودند. 

حسینی ادامه داد: ملت ایران از مرگ سرخ استقبال کرد و عزتمند شد که ضرورت دارد ما نیز از دشمن غافل نشویم  چرا که دشمن ما را تهدید می کند.

امام جمعه دیر  گفت: روحیه بسیجی را حفظ کنیم زیرا هرجایی بسیج وارد شده افتخار آفریده و  اهداف را محقق کرده است.

وی اجرای یادواره های شهدا را انتقال فرهنگ شهادت و ایثارگری دانست و گفت: رسالت ما انتقال پیام شهدا و ادامه راه آنان است تا نسل آینده شهیدان را بسناسند.

حسینی از  برخی نظرات درباره مدافعین حرم انتقاد کرد و ابراز داشت: نسبت به مدافعان حرم حرف هایی زده شد و نظام اسلامی را زیر سؤال بردند که شایسته نبود.

امام جمعه دیر خاطرنشان کرد: خداوند همه گناهان را  بجز حق الناس می بخشد پس نباید افرادی که ضامن می شوند احساس ناامیدی کنند و جامعه وفادار به عهد و پیمان شود. میرزا احمدی فرمانده سپاه سیدالشهدا شهرستان دیر نیز از دست اندرکاران این یادواره تقدیر کرد و گفت: با ترویج فرهنگ جهاد و شهادت ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

در ادامه وصیت نامه شهید قرائت شد و با تقدیم هدیه ای از مادر شهید تجلیل شد و علی واعظ یکی از مداحان اهلبیت به مرثیه خوانی پرداخت.اولین شهید بخش بردخون شهید بلال زنگباری در سال ۱۳۵۹ به فیض شهادت دست یافت.

انتهای پیام/پ

 برگزاری یادواره شهید بلال زنگباری آبروی محله در بردخون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.