مدیرکل هواشناسی بوشهر:

ورود سامانه بارشی جدید و احتمال بارندگی از فردا

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از ورود یک سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: بارش پراکنده باران و گاهی رگبار باران به همراه رعد و برق دور از انتظار نیست.

احتمال بارندگی از فردا دور از انتظار نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نادر شفیع‌خدایی گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی جوی و دریایی نشان‌دهنده ورود تدریجی زبانه‌های یک سامانه بارشی از مرزهای شمالی استان است.

وی اضافه کرد: در نتیجه ورود این سامانه به تدریج طی امروز و بخصوص فردا بر پوشش ابر در آسمان افزوده خواهد شد و طی این مدت بارش پراکنده باران گاهی رگبار باران به همراه رعد و برق و وزش تندباد لحظه ای در بخش‌هایی از شمال و مرکز استان دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود عمده فعالیت این سامانه در نیمه شمالی استان باشد.

شفیع‌خدایی بیان کرد: در استان بوشهر طی ساعاتی از وقت فردا دوشنبه ضمن افزایش ابر در بخش‌هایی از شمال و مرکز استان، بارش باران و در برخی نقاط همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: با خروج سامانه از اواخر وقت فردا، ضمن افزایش سرعت وزش باد شمال‌غربی و همچنین کاهش دما، دریا در سواحل استان مواج و متلاطم خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری همراه با غبار محلی و از فردا بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در نواحی شمال و مرکز استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت جهت باد غالباً شمال شرقی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ و به طور لحظه‌ای بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ و گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

شفیع‌خدایی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهر جم با دمای ۷.۳ درجه سلسیوس کمترین دما و عسلویه با دمای ۲۴.۴ درجه سلسیوس بیشترین دمای ایستگاه‌های هواشناسی استان بوده‌اند.

انتهای پیام/پ

احتمال بارندگی از فردا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.