مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی:

جهانی شدن زعفران و ثبت استراتژیک در آینده نزدیک

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: جشنواره طلای سرخ تاثیرات مثبتی در توسعه اقتصادی، فرآوری، تولید، بهره‌برداری و فناوری در سطح کشور و استان یزد دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ جواد میرعرب رضی، مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در این جشنواره با اشاره به کاشت این محصول استراتزیک اظهار داشت:‌ این جشنواره تاثیرات مثبتی در توسعه اقتصادی، فرآوری، تولید، بهره‌برداری و فناوری در سطح کشور و استان یزد دارد.

میرعرب رضی از برگزاری این جشنواره به عنوان جشن شکرگزاری نعمت الهی یاد کرد و یاد آور شد: زعفران در فرهنگ و آموزه‌های دینی مردم این منطقه جایگاه خاصی دارد و بر استفاده از دانش و فناوری در تولید زعفران و ارائه تحقیقات در بخش‌های ناشناخته این محصول تاکید کرد.

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در این جشنواره از جهانی شدن زعفران و ثبت استراتژیک این محصول خبر داد و اظهار داشت: در زعفران خاصیت های عجیبی وجود دارد و کسانی که در برداشت این محصول حضور داشته این موضوع را به خوبی درک می کنند و امید است با تلاش مسئولان امر این محصول به ثبت جهانی برسد.

میر‌عرب رضی با اشاره به اینکه نخستین کارگروه زعفران در کشور تشکیل شده است گفت :‌ اولین کارگروه زعفران در کشور تشکیل و در ارتباط با حمایت و برنامه ریزی اشتغال فراگیر روستائیان بحث و تصمیماتی اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه دستورالعمل و شیوه‌نامه گیاهان دارویی تهیه وتدوین شده است افزود: تعداد زیادی بسته کارآفرینی در حوزه گیاهان دارویی تعریف کرده‌ایم که می‌تواند به اصلاح فضای کسب و کار منجر شود.

دومین جشنواره استانی زعفران طلای سرخ همزمان با زمان برداشت این محصول، با حضور زعفران‌کاران و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در شهرستان بهاباد برگزار شد.

دومین جشنواره استانی زعفران طلای سرخ با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری و به منظور شناساندن بیشتر زعفران بهاباد‌، تبیین مشکلات موجود و نیاز بازار و ترویج جایگزینی کشت این محصول ارزشمند و کم‌مصرف به جای محصولات کشاورزی با نیاز آبی زیاد در شهرستان بهاباد برگزار شد.

انتهای پیام/ی

توسعه اقتصادی، بهره‌برداری و فرآوری زعفران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار