رئیس اتاق اصناف اعلام کرد:

جزییات دو پیشنهاد به دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت نان

فاضلی گفت: قرار است پیشنهادی به دولت از سوی رئیس اتاق اصناف ارائه شده تا حامل‌های انرژی و سقف پرداختی بیمه کارگران خبازی‌ها در کشور شامل بخشودگی شود.

جزئیات دو پیشنهاد به دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت نان به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران امروز در اجلاس ماهانه رؤسای اتاق اصناف تهران با اشاره به توقف افزایش قیمت نان، اظهار کرد: همه فرآیند تغییر قیمت نان طی 6 ماه گذشته طی شده بود و تصمیم‌گیری در رابطه با افزایش قیمت نان بحث امروز و دیروز نبود.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود که نان قوت اصلی مردم است و نباید گران شود، تصریح کرد: این درست است، اما آیا باید هزینه آن را تولیدکننده و 83 هزار بنگاه صنفی بپردازد.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: دیروز در زمان اجرا، آقایان فرمودند که افزایش قیمت نان متوقف شود. البته من نمی‌خواهم بگویم دبه در آوردند.

فاضلی ادامه داد: براساس آخرین تصمیم مقرر شد تا پیشنهادی به دولت از سوی رئیس اتاق اصناف داده شود تا حامل‌های انرژی و سقف پرداختی بیمه کارگران خبازی‌ها در کشور شامل بخشودگی شود تا با این کار از افزایش قیمت نان جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: با این کار بخشی از مشکلات صنف خبازی حل می‌شود و به همین جهت به ما اعلام کرده‌اند که فعلاً درباره افزایش قیمت نان دست نگهدارید تا این کار انجام شود.

فاضلی با بیان اینکه من قائل به این نیستم و شخصاً پیشنهاد صریح خود را در دولت و کارگروه ستاد تنظیم بازار اعلام کرده‌ام، گفت: البته پیشنهاد من در مورد آزاد شدن قیمت نان مورد قبول همه است اما در اجرا با اشکال مواجه است.

بازسازی قصر شیرین به استانداری تهران واگذار شده است

رئیس اتاق اصناف ایران در ادامه با اشاره به زلزله کرمانشاه بیان کرد: بازسازی قصر شیرین به تهران واگذار شده و استانداری تهران مسئولیت این کار را بر عهده دارد .

وی با اشاره به اینکه قرار است بازسازی 4 روستا در استان زلزله زده کرمانشاه به کمک اتحادیه‌ها انجام شود، گفت: علاوه بر این قرار است که بازسازی یک روستا را مجموعه اتحادیه‌ها در تهران بر عهده بگیرند.

پلاسکو، واقعیت پشت پرده دیگری دارد

وی در ادامه به موضوع ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک ساختمان در تهران فرو ریخت و این موضوع چند وقت کشور را ملتهب کرد، به طوریکه همه امکانات کشور جمع شد تا طی 10 روز آواربرداری انجام دهد.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: اگرچنین اتفاقی برای کل تهران بیفتد چه کسی آن را جمع می‌کند؟ پلاسکو واقعیت پشت پرده دیگری دارد و در تأخیر ساخت آن، هم من، هم اتحادیه و هم شهرداری مقصر است منتهی عدم سازش در بین 2 مدیریت در 2 اتحادیه ما را به چالش کشانده است.

فاضلی افزود: با این اوضاع آقایان هم نهایت حسن استفاده را می‌برند و تسهیلاتی را که خودشان مصوب کرده‌اند را نمی‌پردازند. من دنبال فرصتی هستم و می‌خواهم خیلی از واقعیت‌ها را در رابطه با پلاسکو بگویم.

وی همچنین با انتقاد از مطلبی در یکی از رسانه‌ها گفت: در آنجا گفته شده که اصناف 20 هزار میلیارد تومان مالیات را نپرداخته‌اند که اگر می‌پرداختند امروز می‌شد برای هر زلزله زده 20 خانه ساخت.

رئیس اتاق اصناف ایران در خاتمه گفت: کارشناسی که این مطلب را مطرح کرده جاهل بر مطلب است و بر علیه 3 بنگاه صنفی صحبت می‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار