تعطیلی تعداد زیادی از واحدهای تولیدی ایلام

استاندار ایلام گفت:تعداد زیادی از واحدهای تولیدی ایلام تعطیل هستند.

 تعطیلی تعداد زیادی از واحدهای تولیدی ایلامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ایلام از دستگاه های تخصصی خواست که در هر مرحله با مجریان طرح، پیگیر اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شوند.


سلیمانی از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست تا با اتخاذ تصمیات مناسب در راستای احیای واحدهای تولیدی مشکل دار با جدیت تلاش کنند.


وی همچنین به توانمندی مدیریتی و اهلیت مالی مجریان در طرح های جدید تاکید کرد و گفت: بانک ها به ویژه اداره کل اقتصاد و دارایی باید اهلیت بخش خصوصی را بررسی کند و هر مجری که اهلیت دار است، به خوبی مورد حمایت قرار گیرد.


استاندار ایلام افزود: افرادیکه توان مدیریت و اهلیت مالی ندارند موجب نابودی بخش خصوصی می شوند که نباید طرحی به آنها واگذار نشود.


سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست به حمایت از واحدهای تولیدی فعال که قابلیت احیا دارند، تاکید کرد و گفت: باید بانک ها و دستگاه های تخصیصی از این واحدها حمایت کنند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.


حیدر نعمتی اظهار کرد: اکنون منابع بسیار خوبی در اختیار استان قرار دارد که در بحث رونق تولید، اشتغال فراگیر و همچنین اشتغال روستایی می توان با حمایت از واحدهای تولیدی دارای شرایط، زمینه را برای افزایش ظرفیت و رونق تولید آنها فراهم کرد.


وی ابراز امیدواری کرد با همراهی بانک ها و پیگیری مجریان طرح ها هرچه سریعتر بتوان واحدهای تولیدی کم ظرفیت به افزایش ظرفیت و اشتغال پایدار دست یابند و صنعت استان رونق گیرد.


در این نشست 10 طرح تولیدی و صنعتی و کشاورزی بررسی و مطرح شد که مصوباتی نظیر استمهال، پرداخت تسهیلات، تعیین تکلیف مطالبات و بدهی هاو ... به تصویب رسید.


523 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 265 هزار میلیون ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد که 183 واحد آن معادل 33 درصد نیمه فعال و یا تعطیل است. 

انتهای پیام/ع

احیای واحدهای تولیدی فعال در ایلام 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.