افزایش 3 برابری کشت محصول بادام زمینی در شهرستان بیله سوار

فرماندار شهرستان بیله سوار از افزایش 3 برابری کشت محصول بادام زمینی در شهرستان بیله سوار نسبت یه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم، فرماندار شهرستان بیله سوار با اشاره به اینکه کشت محصول بادام زمینی در شهرستان بیله سوار به نسبت سال قبل افزایش 3 برابری داشته است افزود: راه اندازی سیلوی 2 هزار تنی برای محصول بادام زمینی در شهرستان بیله سوار در دست مطالعه و بررسی توسط چندین سرمایه گذار بخش خصوصی است.

وی با اشاره به برداشت 560 تن محصول بادام زمینی در شهرستان بیله سوار اظهار کرد: براساس تحقیقات جهاد کشاورزی، اراضی شهرستان بیله سوار مستعد کشت محصول بادام زمینی است و مرغوبترین نوع بادام زمینی در مناطق بیله سوار کشت و برداشت می شود.

فرماندار بیله سوار افزود: کشت بادام زمینی در اراضی کشاورزی شهرستان بیله سوار از سال گذشته آغاز شده است و با توجه به اینکه خاک شهرستان بیله سوار جزو بهترین خاک های دنیا است و  تا عمق 12 متری زمین نیز گیاه در این مناطق رشد می کند و محصول بادام زمینی برداشت شده در زمین های کشاورزی بیله سوار به نسبت نقاط دیگر کشور با کیفیت و مرغوب تر و دارای ارزش غذایی بالا است.

حلیم بیان کرد: برنامه ریزی صورت خواهد گرفت تا در صورت حمایت و افزایش کشت بادام زمینی توسط کشاورزان در شهرستان در کنار راه اندازی سیلوی 2 هزار تنی برای بادام زمینی در بیله سوار ،صنایع تبدیلی و بسته بندی این محصول نیز در منطقه راه اندازی شود.

وی با اشاره به لزوم اجرای طرح‌های حمایتی برای تولید این محصول گفت: خوشبختانه اراضی پایاب سد خداآفرین در حوزه شهرستان بیله سوار با توجه به تجهیز به سیستم های آبیاری نوین و تحت فشار از اراضی مستعد منطقه برای کشت بادام زمینی است و با گسترش وسعت حوزه شهرک های صنعتی بیله سوار صنایع تبدیلی محصولات با ارزش افزوده بالا در این شهرک ها با معافیت های مالیاتی 10ساله راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/ح

بیله سوار مستعد کشت و ایجاد صنایع تبدیلی برای محصول بادام زمینی است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.