مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان تاکید کرد:

ضرورت توسعه کتابخانه های شهری

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان از لزوم ارائه برنامه توسعه زیربناها در جهت توسعه کتابخانه‌های شهری خبر داد.

ضرورت توسعه کتابخانه های شهریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عاطفه زارعی با اشاره به بیست و پنجمین دوره کتاب، کتابخوانی و کتابدار و شعار این دوره «آینده روشن با خانواده کتابدار» است، اظهار کرد: اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از 16 شاخص مورد بررسی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور حائز رتبه‌هایی در 13 شاخص شد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم آینده روشنی برای جامعه رقم بزنیم، باید مسیر مطالعاتی روشنی را برای خانواده‎ها تعریف کنیم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان با اشاره به هفته بسیج، بیان کرد: تفکر بسیج وبسیجی در سازمان‌ها وادارات برای شکل‌گیری یک جامعه و اداره با شاخص‌های عالی کمک خواهد کرد.

زارعی با اشاره به  کسب رتبه توسط 13 فعال از همدان در حوزه کتاب و کتابخوانی بیان کرد: این برترین‌ها در زمینه کتابداران، کتابخانه‌های شهری و روستایی، کتابخوانان، پیشکسوتان، کتابخانه‌های مشارکتی انتخاب شدند.

وی با تاکید بر حمایت مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی در زمینه کتاب و کتاب خوانی افزود: امیدواریم با تلاشی که در راستای آموزش‌ها، تغییر در رفتارها و رویکردها با کتاب و کتابخوانی می‌شود، حمایت ویژه در راستای داشتن جامعه‌ای در اوج شاخص‌های پیشرفت و توسعه در آینده صورت گیرد.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از وجود 25 کتابخانه عمومی در شهرستان همدان خبر داد و گفت: از این تعداد 23 کتابخانه شهری و 2کتابخانه روستایی است.

زارعی با اشاره به ضرورت توسعه کتابخانه ها در تمامی نقاط استان گفت: تأکید ما بر این است که جمعیت بالای یک‌هزار و 500 نفر که دارای ویژگی جمعیت شناختی خوبی از لحاظ سواد هستند، دارای کتابخانه شوند.

وی کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه اقدامات امکان‌سنجی صورت گرفته و روستاهای یک‌هزار و 500 نفر شناسایی شد گفت: با توجه به فقدان کتابخانه در برخی بافت های شهری بر لزوم ارائه برنامه توسعه زیربناها در جهت توسعه کتابخانه‌های شهری ضروری است.

انتهای پیام/د.ا

توسعه کتابخانه های شهری لازم و ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.