معاون میراث فرهنگی اعلام کرد؛

خانه تاریخی نائل باید عین به عین بازسازی شود

معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: کارگاه مرمت برای بازسازی خانه صفوی نائل در حال تجهیز و پیگیری های قضایی عاملان تخریب این بنای ارزشمند تاریخی آغاز شده است.

به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ خانه تاریخی نائل یکی از بناهای ارزشمند دوره صفوی در استان اصفهان است که در سال 1354 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. با این حال گفته می شود این بنای تاریخی به علت تعریض مسیر تخریب شده است.

«محمدحسن طالبیان» معاون میراث فرهنگی کشور دررابطه با تخریب خانه تاریخی نائل اعلام کرد: خانه تاریخی نائل یکی از بناهای ارزشمند دوره صفوی در اصفهان است که متاسفانه در شامگاه پنجشنبه گذشته (2 اذرماه )توسط عده ای ناشناس تخریب شد.

وی به اعزام گروه های فنی ـ مرمتی، حقوقی و بازرسی و نماینده ای از سوی یگان حفاظت به همراه کارشناسان استان برای بررسی دقیق مسئله تاکید کرد و افزود: قرار است در مرحله نخست بازسازی حصار و تحدید زمین و در مرحله دوم پیگیری پلان و آماده سازی عین به عین خانه بر اساس مستندات موجود صورت گیرد.

معاون سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد: از آنجایی که خانه نائل در سال 1354 در فهرست آثار میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است تمامی مستندات در رابطه با این بنا موجود است که بر اساس همین مستندات طرح بازسازی اجرا می شود.

به گفته وی، همچنین اقدام قضایی درخصوص عامل تخریب خانه نائل انجام شده که پس از بررسی های گزارش های مستند با عاملان و متخلفین این اقدام  برخورد قانونی خواهد شد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار