دعوت عراق از شرکت‌های نفتی برای اکتشاف در مناطق مرزی این کشور با ایران و کویت

عراق شرکت‌های نفتی را برای اکتشاف نفت و گاز در مناطق مرزی این کشور با ایران و کویت دعوت کرد.

دعوت عراق از شرکت‌های نفتی برای اکتشاف در مناطق مرزی این کشور با ایران و کویتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت نفت عراق روز یکشنبه اعلام کرد این کشور قصد دارد شرکت های خارجی فعال در حوزه انرژی را به مناقصه های طرح های اکتشاف و تولید در 9 بلوک نفتی و گازی جدید در مجاورت مرزهای ایران و کویت دعوت کند.

وزارت نفت عراق با صدور بیانیه ای تاکید کرد روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی جزئیات بلوک های اکتشافی را که در جنوب و شرق عراق واقع هستند و شامل یک بلوک فلات قاره در آبهای سرزمینی عراق می شوند، اعلام خواهد کرد.

همچنین وزارت نفت عراق روز یکشنبه اعلام کرد این کشور قصد دارد خط لوله جدیدی را احداث کند که نفت تولید شده در میدان‌های نفتی کرکوک را به بندر جیهان در ترکیه منتقل خواهد کرد.

این خط لوله جدید جایگزین بخشی از خط لوله قدیمی کرکوک-جیهان خواهد شد که به شدت آسیب دیده است. در بیانیه وزارت نفت عراق آمده است این خط لوله از شهر بیجی شروع شده و تا منطقه مرزی فیش خابور در ترکیه ادامه خواهد یافت.

منطقه‌ای که خط لوله کرکوک-جیهان از آن عبور می‌کند در سال ۲۰۱۴ به اشغال تروریست‌های داعش در آمد، ولی در دو سال گذشته نیرو‌های عراقی توانستند این مناطق را بازپس بگیرند.

انتهای پیام/

 

عراق از شرکت‌های نفتی برای همکاری در زمینه اکتشاف دعوت کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار