رئیس سازمان پدافند غیرعامل:

لزوم افزایش سواد ساییری مسئولان

رئیس سازمان پدافند غیرعامل  گفت: با توجه به ظهورابزارهای جدید ارتباطی و افزایش سرعت دسترسی به اطلاعات باید سواد سایبری مسئولان افزایش یابد.

لزوم افزایش سواد ساییری مسئولانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  سردار غلامرضا جلالی در جلسه شورای پدافندغیرعامل استان همدان اظهار داشت: تشکیل بسیج چند میلیونی بهترین راه برای دفاع از کشور و نظام بود که امام راحل(ره) فرمان تشکیل آن را  صادر کرد.  

وی با اشاره به طرح دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلا بیان کرد:دشمنان، داعش را برای آسیب‌رساندن به اسلام طراحی کردند و تهدید ثابت و دائمی را علیه جمهوری اسلامی در نزدیک مرز ایران تشکیل دادند که اگر موفق می‌شدند کشوری تکفیری در همسایگی ایران شکل می‌دادند.

سردار جلالی عنوان کرد: در صورت موفقیت داعش، چهره خبیثی را در دنیا به نام اسلام معرفی می‌کردند اما با تدبیر مقام معظم رهبری و تلاش و ایثارگری رزمندگان مدافع حرم و ایجاد محور مقاومت در منطقه راهبرد جدی امنیتی- نظامی آمریکایی‌ها را در منطقه خنثی کردیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل خاطر نشان کرد: پدافند غیرعامل به تدبیر مقام معظم رهبری شکل گرفت و در تمام دنیا و کشورهای شرقی از آن به عنوان دفاع غیر‌نظامی نام می‌برند و برخی کشورها چون آمریکا ساختارهای مجزا برای هر بخش آن دارند.

وی افزود:  در دوران جنگ و بعد از جنگ تلاش شد از این حوزه استفاده شود و مدلی از برنامه‌ها ایجاد شود که ادبیات نظامی غیردفاعی را داشته باشیم.

سردار جلالی با یبان اینکه  چون تهدید متغیر مستعد است باید شناسایی، تشخیص و مقابله را در نظر گرفته گفت: امروزه ماهیت تهدیدات طبیعی از اول تا آخر مشابه است و تغییر نمی‌کند ضمن اینکه منشاء آن طبیعت است و در آن خصومت وجود ندارد. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل  با بیان اینکه تهدیدات درلایه فناوری نمایان می‌شود، ابراز کرد: تکنولوژی‌ها امروز در ظاهر خدمات ارائه می‌کنند و در ذات خود تهدید هم دارند.

وی  خاطر نشان کرد: آمیختگی تهدید و فناوری غیرنظامی است که بخشی از آن عامدانه است ضمن اینکه تمام زیرساخت‌های ما به سمت هوشمند‌شدن پیش می‌رود.

سردار جلالی با اشاره به اینکه در برابر فناوری سه موضع می‌توانیم داشته باشیم، افزود: یک نگاه این است که هیچ تهدیدی در آن وجود ندارد و دومین نگاه این است که تمام آن تهدید است و نباید از آن استفاده کرد که این نیز نگاه سیاهی است و رویکرد سوم این است که فناوری و آسیب‌های آن را بشناسیم و از قابلیت‌های آن استفاده کنیم و با تهدیدات آن مقابله کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل  با بیان اینکه برای مقابله اقدامات زیرساختی و مقابله را می‌توانیم مد‌نظر داشته باشیم افزود: الزامات فناوری امروز برای مدیران با گذشته متفاوت شده و ابزارهای جدید ارتباطی در اختیار مردم و مدیران قرار گرفته و دسترسی به اطلاعات به سرعت افزایش یافته و لذا باید سواد سایبری مسئولان افزایش یافته و همچنین شناخت ابزارهای در اختیار آن‌‌ها بسیار ضرورت دارد.

انتهای پیام/د.ا

 سواد سایبری مسئولان افزایش بابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.