آغاز روند انتخابات شهردای‌ها در کوبا که به انتخاب رئیس‌جمهور این کشور منجر می‌شود

کوبایی‌ها روز یکشنبه برای شرکت در انتخابات شهرداری‌ها که به انتخاب جانشین رائول کاسترو منجر می‌شود، به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

آغاز روند انتخابات شهردای‌ها در کوبا که به انتخاب رئیس‌جمهور این کشور منجر می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کوبایی ها روز یکشنبه برای شرکت در انتخابات شهرداری ها به پای صندوق های رأی می روند. این رأی گیری نخستین مرحله از انتخاباتی است که به تعیین جانشین رائول کاسترو، رئیس جمهور کوبا، منجر می شود.

انتخابات شورای شهرداری ها که دومین دور آن سوم دسامبر برگزار می شود، یک روز پس از نخستین سالگرد مرگ فیدل کاسترو برگزار می شود. این رأی گیری به علت طوفان ایرما یک ماه به تعویق افتاد. طوفان ایرما 10 کشته برجای گذاشت و خسارات بسیاری برجای گذاشت.

این رأی گیری اوایل هفته آینده با انتخابات پارلمانی و انتخاب نزدیک به 600 نماینده مجمع ملی ادامه خواهد داشت. این نمایندگان به نوبه خود شورای دولتی را تشکیل می دهند که احتمالا اواخر فوریه مسئول تعیین رئیس جمهور خواهد بود.

رائول کاسترو 86 ساله که پس از دو سال دوره انتقالی،‌ از سال 2008 رئیس جمهور کوبا است، پیش از این اعلام کرده است دیگر نمی خواهد رئیس جمهور باشد. به نظر می رسد میگوئل دیاز-کانل 57 ساله -معاون اول کاسترو و فرد دوم دولت- جانشین او شود.

براساس نظام انتخاباتی کوبا که از سال 1976 به اجرا درآمده است، انتخابات شهرداری ها هر دو سال و نیم یک بار و انتخابات عمومی (استانداران، نمایندگان و اعضای شورای دولتی) هر پنج سال یک بار برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

انتخابات شهرداری‌های کوبا از شنبه آغاز می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار