قصه ناتمام بحران سیاسی در اسپانیا؛

کاهش حمایت مردمی از ادامه برنامه‌های جدایی کاتالونیا از اسپانیا

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد فقط یک چهارم کاتالان‌ها موافق ادامه برنامه‌های جدایی کاتالونیا از اسپانیا هستند.

کاهش حمایت مردمی از ادامه برنامه های جدایی کاتالونیا از اسپانیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ نتایج نظرسنجی موسسه «متروسکوپیا» که در روزنامه «ال پایس»، به چاپ رسیده است نشان می دهد فقط یک چهارم کاتالان ها مایل به ادامه برنامه های استقلال کاتالونیا از اسپانیا هستند.

بر این اساس، فقط 24 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند پس از انتخابات منطقه ای 21 ژانویه در اسپانیا، برنامه های استقلال کاتالوینا از اسپانیا را ادامه می دهند. این در حالی است که 71 درصد ترجیح می دهند سیاستمداران با تنظیم توافقنامه ای، کاتالونیا را به عنوان بخشی از اسپانیا حفظ کنند.

بخش اول این نظرسنجی که روز گذشته منتشر شد، حاکی از آن بود که احتمال شکست احزاب طرفدار استقلال برای کسب اکثریت کرسی های پارلمان کاتالونیا که ماه آینده برگزار می شود، افزایش یافته است. عدم تسخیر کرسی های پارلمان منطقه ای ضربه مخربی برای جدایی طلبان کاتالان که انتخابات را آخرین گام برای غلبه رای مردم بر تصمیم دولت مادرید تلقی می کنند، خواهد بود. پیش بینی می شود، جدایی طلبان کاتالان در انتخابات آتی، 46 درصد آراء را از آن خود کنند که کمی کمتر از 47.7 درصد در انتخابات سال 2015 است.

همه پرسی غیرقانونی اول اکتبر برای جدایی کاتالونیا از اسپانیا، این کشور اروپای غربی را وارد بدترین بحران سیاسی طی یک دهه اخیر کرد. میزان مشارکت در این همه پرسی 43 درصد بود؛ چراکه بسیاری نیز مخالف جدایی بودند. پس از آنکه دولت مادرید، مقامات جدایی طلب کاتالونیا را بازداشت کرد، ادامه فعالیت آنها متوقف شد و مقاومت آنها برای اقدامات جدایی طلبانه کاهش یافت. همچنین اعمال حاکمیت دولت مادرید بر کاتالونیا، موجب بروز اختلافات گسترده‌ای در میان احزاب جدایی طلب این کشور شد.

پیش از این، ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا خواستار مشارکت گسترده مردم در انتخابات شد. وی برقراری شرایط عادی و نجات اقتصاد کشور را منوط به شرکت در انتخابات دانست.

انتهای پیام/

 

تغییر عقیده کاتالان‌ها در خصوص جدایی از اسپانیا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار