حجت السلام والمسلمین خسروی مطرح کرد:

حذف موازی کاری در برگزاری آزمون‌های قرآنی

اولین دوره از برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، در جهت حذف موازی کاری‌ها در برگزاری این آزمون‌ها انجام می‌شود.

حذف موزای کاری در برگزاری آزمون های قرآنیبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی دبیر شورای سیاستگذاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم و مدیر مرکز فعالیت های قرآنی اوقاف و حجت‌ الاسلام والمسلمین محمد علی خسروی رئیس ستاد اجرایی آزمون، در نشست خبری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، صبح امروز، از همکاری‌ و مشارکت سه نهاد اوقاف و امور خیریه، معاونت قرآن و عترت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان آموزش و پرورش خبر دادند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسینی در ابتدای این مراسم ضمن تبریک به مناسب امامت دوازدهمین امام شیعیان، گفت: نهضت فعالیت های قرآنی در کشور ما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، حرکت فزایندهی را شامل شده و به صورت ویژه در دو دهه گذشته برنامه‌های آموزشی در حوزه قرآن، نظم بهتری را پیدا کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: به واسطه‌ ساختارهایی که در نهادهای فرهنگی کشور به وجود آمد، از جمله با راه اندازی معاونت قرآنی در وزارت ارشاد، در ۱۲ سال گذشته، این مجموعه به یاری بخش مردمی آمده تا جریان آموزش قرآن در کشور را توسط موسسأت قرآنی تحکیم کند.

حجت‌ السلام والمسلمین حسینی افزود: به خصوص پس از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ، دستگاه‌های فرهنگی با اهتمام بیشتری وارد عمل شدند. بر همین اساس و با توجه به برگزاری آزمون‌های مختلف و موازی در چند سال اخیر، امسال تصمیم بر این شد که این جریان موازی حذف شده و شاهد ادغام این آزمون‌ها باشیم.

حذف موازی کاری در برگزاری آزمون‌های قرآنی

حجت‌ السلام والمسلمین خسروی رییس ستاد اجرایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در ادامه این نشست خبری با اشاره به اینکه این جلسه حاکی از وحدت و تحقق جامعه مهدوی است، اظهار کرد: قرآن برای زندگی است و زندگی بدون وحدت و همدلی نخواهد بود. وجود برنامه‌های متعدد گاهی موجب از بین رفتن تلاش و زحمت ها می‌شود. از اول انقلاب در حفظ و آشنایی با مفاهیم قرآن برنامه‌های متعددی ایجاد شده بود که ما گاهی شاهد خنثی سازی این تلاش ها می‌شدیم، اما عاشقان به قرآن تلاش‌های بسیاری را برای ایجاد رویه صحیح در تحکیم مفاهیم قرآنی ایجاد انجام دادند.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در سال‌های گذشته در این زمینه ایجاد شد، حذف موازی کاری‌ها بود. که در دوره حضور حجت‌ السلام والمسلمین حشتمی سه مسئله مهم ادغام اتحادیه های قرآنی، ایجاد مرکز رسیدگی به​ موسسات قرآنی و در نهایت همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه با معاونت قرآن و عترت در برگزای آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم صورت گرفت و ما امسال شاهد این برگزاری آزمون هستیم.

رییس ستاد اجرایی آزمون خاطر نشان کرد: ما برای اینکه ساز و کار این آزمون در اجرا دچار مشکل نشود، چهار نهاد اوقاف و امور خیریه، معاونت قرآن و عترت، اداره قرآنی سازمان آموزش و پرورش و اتحادیه موسسات قرآنی، شورای‌ سیاستگذاری این آزمون را تشکیل دادند.

حذف موازی کاری در برگزاری آزمون‌های قرآنی

وی در ادامه در خصوص شرکت کنندگان در این آزمون، اظهار کرد: موسسات قرآنی، مراکز قرآنی بقاع متبرکه، دانش آموزان و همچنین دیگر مخاطبان در سنین آزاد می توانند در این آزمون شرکت کنند.

حجت‌ السلام والمسلمین خسروی ادامه داد: ثبت نام این آزمون در ۱۸ آذر به مدت یک ماه انجام خواهد شد و در ۱۰ اسفند ماه آزمون مکتوب برگزار می شود و نتیجه آن روز ۱۱ همان ماه اعلام خواهد شد. همچنین آزمون شفاهی این دوره از ۱۲ تا ۱۷ اسفند ماه در نظر گرفته شده است و امسال برای اولین بار آزمون الکترونیکی با همکاری موسسه نورالمجتبی برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: اختتامیه این آزمون و تجلیل از برگزیدگان در اردیبهشت ماه همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم انجام خواهد شد و به ۳ هزار نفر هدایایی اهدا خواهد شد.

حجت‌ السلام والمسلمین خسروی در پایان پیرامون منابع آزمون یادآور شد: این آزمون در ۱۵ رشته های حفظ قرآن کریم، ۳ رشته ترجمه و مفاهیم، ۴ رشته معارف اهل بیت ع و همچنین ۱ رشته انس با قرآن را در نظر گرفته ایم.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار