معرفی موزه؛

بزرگترین شمش طلای جهان در کدام موزه است؟

با مروری بر فهرست موزه‌های ژاپن متوجه نام موزه‌ای می‌شویم که مکان مناسبی برای اسناد و آثار مرتبط با استخراج طلا در دوران باستان و امروز ژاپن است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با مروری بر فهرست موزه‌های ژاپن متوجه نام موزه‌ای می‌شویم که مکان مناسبی برای اسناد و آثار مرتبط با استخراج طلا در دوران باستان و امروز ژاپن است. این موزه که با عنوان موزه «توی» شناخته می‌شود در نزدیکی معدن طلای توی قرار گرفته است. این معدن در شهر توی استان شیزوئوکا واقع شده است.

بزرگترین شمش طلای جهان در کدام موزه است؟ 

 بنابر این گزارش، موزه «توی» ابزار‌های باستانی که در دوره تُکوگاوا از آن‌ها برای پالایش و به دست آوردن طلا از سنگ معدن استفاده می‌شده را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. از ارزشمندترین آثار نگهداری شده در این موزه می‌توان به بزرگترین شمش طلای جهان با وزنی نزدیک به ۲۵۰ کیلوگرم اشاره کرد. این شمش طلا که ارزشی بالغ بر ۹.۷ میلیون دلار دارد، قبل از این به عنوان «بزرگترین شمش طلای خالص جهان» در کتاب گینس ثبت شده است.

بزرگترین شمش طلای جهان در کدام موزه است؟


شایان ذکر است چند نمونه از سنگ معدن‌های مرتبط به نقاط مختلف ژاپن و سکه طلای دوره تُکوگاوا نیز در موزه «توی» به نمایش گذاشته شده‌اند.

بزرگترین شمش طلای جهان در کدام موزه است؟


گفتنی است ژاپن با ۷۶۵.۲ تن ذخایر رسمی طلا، هشتمین رتبه از لحاظ ذخایر طلای جهان را به خود اختصاص داده است. سهم طلا در ذخایر خارجی این کشور بالغ بر ۲.۴ درصد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاغلام
۰۱:۴۱ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتون