شیوه عجیب داعش برای ذخیره‌ سازی نفت سرقت شده در عراق+ فیلم

خبرگزاری اسپوتنیک ویدئویی از نحوه ذخیره سازی نفت سرقت شده از پالایشگاه‌های عراق به وسیله تروریست‌های داعش منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ ارتش عراق همزمان با آزادسازی مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش، به اطلاعات جدیدی در مورد نحوه اجرای عملیات انتحاری، سرقت نفت از پالایشگاه‌ها و ذخیره سازی آن دست یافته است.

به تازگی ویدئویی در اختیار خبرگزاری اسپوتنیک قرار گرفته است که نحوه ذخیره‌ سازی نفت سرقت شده از پالایشگاه‌های عراق را به وسیله تروریست‌های داعش نشان می‌دهد.

شیوه عجیب داعش برای ذخیره نفت های به سرقت رفته+فیلم

در این ویدئو مخزن‌های زیرزمینی مشاهده می‌شود که عناصر داعش برای ذخیره نفت‌های سرقت شده، حفر کرده‎اند. تروریست‌های داعش سعی داشته‌اند با حفر مخزن‌های زیر زمینی، ثروت سرقت شده خود را از نیرو‌های ائتلاف  پنهان کنند.

بر اساس اطلاعاتی که در این ویدئو به آن اشاره شده مخازن نفت با ظرفیت چند هزار متریک تُن در اعماق زمین حفر شده است تا قابل شناسایی نباشد و هواپیما‌های نظامی این حجم ذخایر نفت را هدف قرار ندهند.

از سال ۲۰۱۵ بخش زیادی از منابع و ثروت داعش که از سوریه و عراق به سرقت رفته است در جریان حمله‌های نیرو‌های روسیه و ائتلاف بین المللی از بین رفته است. داعش برای حفظ این منابع که تامین کننده سرمایه آن‌ها برای پیشبرد جنگ در منطقه است، متحمل تلفات سنگینی شده است. در نوامبر سال ۲۰۱۵، نیروی هوایی روسیه حدود ۱۰۰۰ تانکر نفت داعش در بخش‌های شمالی و شرقی سوریه را که آماده فروش در مرز‌های ترکیه بودند، منهدم کرد. تروریست‌های داعش پس از حملات گسترده نیرو‌های روسی و ائتلاف آمریکایی مجبور به تغییر تاکتیک‌های خود شدند و به ذخیره سازی طلای سیاه در مخزن‌های مخفی و زیر زمینی روی آوردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۶ میزان درآمد داعش از فروش غیرقانونی نفت‌های سرقت شده حدود ۲۰ میلیون دلار بود. این حجم فروش در سال ۲۰۱۴ از ۳ میلیون دلار فراتر نرفت.

با انهدام پایگاه‌های داعش در عراق و سوریه، این گروه تروریستی در آستانه نابودی قرار دارد. هفته گذشته نیروی‌های ارتش سوریه اعلام کردند بخش غربی رود فرات تنها منطقه‌ای است که از حضور داعش پاک نشده است.

انتهای پیام/

روش گروه تروریستی داعش برای محافظت از ذخایر نفتی مسروقه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
دراین روش صدمات جبران ناپذیری به منابع آب زیرزمینی ومحیط زیست منطقه وارد میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
لعنت خدا بر سیاست کثیف سیاست مداران صهیونیستیو امریکایی
آخرین اخبار