12 درصد جمعیت اذربایجان شرقی مبتلا به بیماریهای خاص

در نشست کمیته بیماریهای خاص آذربایجان شرقی اعلام شد : نزدیک 12 درصد جمعیت این استان به بیماریهای خاص مبتلا هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حدود 380 هزار نفر در مناطق استان ابتلا به بیماریهای خاص نظیر ام اس ، دیابت ، تالاسمی ، سرطان ، اوتیسم و هموفیلی دارند.


در جلسه امروز این کمیته مسئولان انجمن های بیماران خاص استان مشکلات و خواسته های خود را مطرح کردند.


تشکیل هیئتهای ورزشی برای بیماران خاص شهرستانها و اعزام ورزشکاران حرفه ای به مسابقات ملی و بین المللی ، ایجاد امکانات و تأمین تجهیزات ورزشی برای این بیماران ، فراهم کردن امکان استفاده از استخر، آب درمانی و اسب سواری برای بیماران خاص ، حمایت مالی و بیمه ای از ورزشکاران با بیماری خاص ، اعمال تخفیفات دارویی ،ساماندهی پذیرش و تزریق فاکتورهای انعقادی بیماران هموفیلی در بیمارستانها ، فراهم کردن امکان تزریق در منزل برای مبتلایان به هموفیلی به منظور کاهش هزینه های آنان ، اعمال دستورالعمل درمان رایگان در مراکز دندانپزشکی و حل مشکل بیکاری این بیماران از مهمترین خواسته هایی بود که در جلسه امروز کمیته بیماریهای خاص استان مطرح شد.


مجیدی مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی ،هم در این جلسه گفت: هم اکنون 3 هزار و 80 بیمار خاص را در استان تحت پوشش داریم که سال گذشته به ارزش40 میلیارد تومان به آنان خدمات ارائه کرده ایم.


 وی افزود:خدمات بیمه سلامت محدود به مراکز دولتی شده است ولی این محدودیتها برای بیماران خاص وجود ندارد و این بیماران میتوانند از مراکز خصوصی هم خدمات دریافت کنند.


نماینده تأمین اجتماعی استان نیز گفت:این اداره کل 3 هزار و 192 بیمار خاص را در استان تحت پوشش دارد و در 6 ماهه اول امسال 12 میلیارد تومان برای آنان هزینه پرداخت کرده است.

 

انتهای پیام/خ

 

 هم اکنون 3 هزار و 80 بیمار خاص را در آذربایجان شرقی تحت پوشش داریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار