مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در نشست مشترک با فرمانده نیروی انتظامی این استان مشکلات حوزه انتظامی و نظامی را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد  ، همایون هاشمی رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی درباره این نشست گفت : مشکلات مرزی، تقویت مرزها، آسیب های اجتماعی، اعتیاد، مشکلات امنیتی، قاچاق کالا، برخورد نامناسب با کولبرها از جمله مباحث مهم این جلسه بود.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی،با یادآوری اینکه استان آذربایجان غربی در سال جاری 16 شهید تقدیم این مرز و بوم کرده است، گفت:  این موضوع بیانگر این است که مرز استان حساس بوده و ویژگی های خاص خود را دارد و مسئولان ملی باید به مرزها توجه ویژه داشته و مرزها را از حالت تهدید به یک ارزش افزوده در مباحث اقتصادی تبدیل کنند.

در این نشست رسول خضری خواستار استفاده از نیروهای بومی و هزینه کرد درآمدهای مرزی برای توسعه امنیت پایدار استان های مرزی شد و تصریح کرد: اعتبارات باید در اختیار هنگ مرزی قرار گیرد تا باعث دلگرمی نیروها شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی از برخورد نامناسب با کولبرها انتقاد کرد و افزود: چرا باید در مرزها که ویترین نظام است با گلوله های ایرانی  ، جوانان ایرانی مصدوم و کشته شوند.

خضری بر لزوم بازگشایی مرز و معبر تمرچین تاکید کرد و گفت: معیشت اقتصاد و اشتغال مردم مرزنشین تامین امنیت کشور را به دنبال دارد و باید از ظرفیت مرزها استفاده کرد.

سردار اصلانی فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت :  آذربایجان غربی سال های زیادی درگیر جنگ بوده و تا زمانی که با مشکل توسعه نیافتگی در استان مواجه باشیم به طور قطع موضوعات صنفی تبدیل به موضوعات انتظامی و امنیتی شده و مشکلاتی را برای پلیس به  وجود خواهد آورد.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی، ادامه داد: در نشست امروز از نمایندگان درخواست کردیم با توجه ویژه به رفع مشکلات پلیس و تامین امکانات و اعتبارات ویژه همکاری لازم را در رفع مشکلات تجهیزاتی، عمرانی و اداری داشته باشند.

انتهای پیام/ع

تاکید نماینده سردشت و پیرانشهر بر لزوم بازگشایی مرزها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۴۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
نفهمیدم چی شد