باکری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مذاکره با عراقی ها برای بازگردان تعرفه محصولات لبنی به جایی نرسید

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: علی رغم تلاش مسوولان برای بازگردان تعرفه محصولات لبنی به نرخ های سابق، اما تا کنون به نتیجه نرسیده است.

رضا باکری مذاکره با عراقی ها برای بازگردان تعرفه محصولات لبنی به جایی نرسیددبیر انجمن صنایع لبنی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از اعلام مذاکرات مسوولان با عراقی ها برای بازگرداندن  تعرفه محصولات لبنی ایرانی به حالت سابق خبر داد و اظهار کرد: مسوولان تمامی تلاش خود را برای بازگرداندن تعرفه محصولات لبنی به نرخ های سابق باید به کار گیرند که تا کنون این مذاکرات به نتیجه نرسیده است.

به گفته وی، همه ساله 80 درصد محصولات لبنی با ارزشی معادل 600 میلیون دلار به بازار عراق صادر می شود.

باکری ادامه داد: در چند ماه اخیرعراقی ها تعرفه واردات شیر خام ایرانی را 25 درصد و ماست را 15 درصد افزایش دادند که طبق قانون برنامه ششم توسعه، دولت در جهت حمایت از صادرات باید از طریق چانه زنی با عراقی ها جهت کاهش تعرفه و پرداخت مابه التفاوت تحت عنوان مشوق صادراتی، این بازار را حفظ کنند.

 خبری از توزیع شیر مدارس نیست

دبیر انجمن صنایع لبنی در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به این سوال که موضوع توزیع شیر مدارس که قرار بود از اول آذر اجرا شود به کجا رسید، بیان کرد: وزیر صنعت طی ابلاغیه به معاونت توسعه بازرگانی داخلی خواستار تهیه گزارشی راجع به علل اجرا نشدن این طرح شد تا براساس آن تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

وی با اشاره به اینکه هیات وزیران بودجه ای بالغ بر 200 میلیون تومان برای توزیع شیر مدارس در سال 96-97 در نظر گرفت، تصریح کرد: این میزان، جوابگوی توزیع 90 نوبت شیر مدارس نیست و تنها یک چهارم این پروژه را جوابگو است.

باکری درخصوص آخرین وضعیت افزایش قیمت سه قلم محصولات لبنی که ماه ها از سوی سازمان حمایت در حال بررسی بود،گفت: پس از بررسی های لازم، سازمان حمایت گزارش های لازم را به ستاد تنظیم بازار برای تعیین و تکلیف قیمت اعلام کرد.

وی در پاسخ به این سوال که افزایش مجدد قیمت محصولات لبنی، می تواند بر کاهش سرانه مصرف لبنیات تاثیر گذار باشد، اذعان کرد: دولت در بعد اقتصاد کلان برای رشد درآمد سالانه خانوار باید برنامه ریزی کند که انتظار می رود طرح هایی نظیر رشد اشتغال،رفع بیکاری و رونق اقتصادی در اقتصاد کلان دنبال شود تا درآمد خانوار افزایش یابد.

به گفته این مقام مسوول،ثبات درآمد خانوار می تواند بر کاهش سرانه مصرف لبنیات دامن بزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ugd
۱۸:۵۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
چرا دیگه تو مدارس شیر توزیع نمیشه
آخرین اخبار