افزایش 82 درصدی قاچاق سوخت در خراسان جنوبی

دبیر کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان از خبر افزایش 82 درصدی قاچاق سوخت در خراسان جنوبی داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ حسنی مقدم ، دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: قاچاق فرآورده های نفتی از 33 هزار و 880 لیتر در سال گذشته به 61 هزار و 780 لیتر در سال جاری افزایش یافته اما در مجموع قاچاق این کالا در مقایسه با سالهای 91 و 92 کاهش یافته است.

 

وی افزود : از فروردین تا آبان پارسال 3 هزار و 525 دستگاه لوازم خانگی به صورت قاچاق وارد استان شد که این تعداد از آغاز امسال به 12 هزار و 156 دستگاه افزایش یافته است.


وی افزود: بیشتر لوازم خانگی قاچاق کیفیت مطلوب و برگ ضمانت نامه ندارد و متأسفانه مردم هم این کالاها را به دلیل بی اطلاعی از میزان کیفیت آن خریداری می کنند.


حسنی مقدم افزود: در مقابل کالاهایی همچون لوازم خانگی و سوخت که قاچاق آنها امسال افزایش داشته است، قاچاق کالاهایی مانند برنج، سیگار و تجهیزات ماهواره ای با تلاش دستگاه های مربوطه کاهش یافته است.


دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، کاهش قاچاق برنج خارجی به خراسان جنوبی را معادل 97 درصد اعلام کرد و گفت: از فروردین تا آبان پارسال حدود 36 تن برنج قاچاق وارد استان شد که این مقدار با تلاش مأموران دستگاه های مربوطه، امسال به 9.5 تن کاهش یافت.


آقای حسنی مقدم افزود: از آغاز امسال قاچاق سیگار نیز با کاهش 65 درصدی به 466 هزار و 997 نخ رسیده است.


در مدت مشابه پارسال، یک میلیون و 345 هزار و 280 نخ سیگار قاچاق وارد خراسان جنوبی شد.


دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان افزود: از آغاز امسال هزار و 169 پرونده قاچاق کالا به ارزش 2 میلیارد و 909 میلیون و 316 هزار تومان در خراسان جنوبی ثبت شد که ارزش این پرونده ها 49 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش دارد.
ارزش پرونده های قاچاق کالا در استان در مدت مشابه پارسال 5 میلیارد و 677 میلیون و 783 تومان بوده است.
انتهای پیام/ک

افزایش 3.5 برابری قاچاق لوازم خانگی به خراسان جنوبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار