گشایش 200 نمایشگاه سیار پیشگیری از مواد مخدر در مدارس اردبیل

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل از گشایش 200 نمایشگاه سیار پیشگیری از مواد مخدر در مدارس استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، منصور صاحب، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل افزود: با هدف دستیابی به اهداف فرهنگی در مدارس استان اردبیل در حدود 5 هزار بسته آموزشی توزیع گردیده و 200 نمایشگاه سیار فرهنگی نیز برپا می‌شود.

وی گفت:برنامه‌های اداره‌کل آموزش و پرورش استان در هفته مبارزه با اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس تداوم داشته و امیدوار به اثربخشی بیشتر اجرای این برنامه‌ها هستیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل بر ضرورت همگانی شدن مبارزه با مواد مخدر و مواد افیونی در جامعه تأکید کرد و افزود: با مشارکت اولیا و دانش‌آموزان باید از ظرفیت مدارس برای دستیابی به اهداف مبارزه با آسیب‌های رایج در جامعه استفاده کرد تا با تعمیق نهضت فرهنگی و آگاه‌بخشی نوجوانان و خانواده‌ها به اهداف مدنظر دست یافت.

صاحب بر ضرورت تداوم برنامه‌های فرهنگی و آموزشی با مشارکت دستگاه‌ها تأکید کرد و گفت: برای فرهنگ‌سازی مناسب و توسعه نگرش مبارزه با مواد مخدر بیش از 60 کلاس آموزشی با محوریت خانواده‌ها برگزار گردیده و دبیران و همکاران فرهنگی نیز با حضور در دوره‌های ضمن خدمت با برنامه‌های این هفته و راه‌های مقابله با پیشگیری از آسیب‌های شایع اجتماعی آشنا شدند.

وی به دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده توسط اداره‌کل آموزش و پرورش استان در طول هفته اشاره کرد و توضیح داد: با هدف دستیابی به اهداف فرهنگی مدنظر، در مدارس استان در حدود 5 هزار بسته آموزشی و فرهنگی توزیع گردیده و همچنین 200 نمایشگاه سیار فرهنگی نیز برپا شده است.

وی از فراخوان جشنواره نوجوان سالم خبر داد و ادامه داد: در هفته جاری پنج محصول آموزشی و پیشگیری رونمایی خواهد شد و علاوه بر این، طرح‌هایی برای اثربخشی بیشتر برنامه‌ها و بالابردن مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان درنظر گرفته شده که در این زمینه شاهد افتتاح 30 طرح در مدارس استان خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

توزیع 5 هزار بسته آموزشی و فرهنگی در مدارس استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.