فرماندار اردکان :

مسئولان در مقابل فعالین فضای مجازی کوتاهی می‌کنند

فرماندار اردکان گفت: مهمترین مشکلی که در حوزه فضای مجازی ضعف ساختاری اخلاقی و فرهنگی جامعه است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ هادی مقیمی فرماندار اردکان امروز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان گفت : نگاه مثبت و بهره برداری لازم به وسایل ارتباط جمعی نظیر فضای مجازی در حوزه اطلاع رسانی باید به صورت جد پیگیری شود.

 مقیمی افزود: مسئولان و اقشار مسئولیت پذیر  باید خودشان را مجهز به اطلاعات به روز و پاسخگویی بیشتر باشند.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکلی که در حوزه فضای مجازی وجود دارد به فضای عمومی و نبودن یا ضعف ساختاری اخلاقی و فرهنگی جامعه برمی گردد تصریح کرد: افرادی که مدیریت کانال ها و فضای مجازی را در برعهده می گیرند برخاسته از همین فرهنگ و جامعه می باشند.

مقیمی اظهار داشت : آموزش و اطلاع رسانی به موقع و صحیح از سوی روابط عمومی ادارات ، رسمیت دادن به کانال های غیر قانونی که فاقد مجوزند، مهمترین کاری که در این حوزه می توان انجام داد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و پلیس فتا در راستای پیگیری کانال هایی که به انتشار مطالب کذب و دروغ می گیرند بهتر می توانند مقابله کنند و این موضوع را به صورت جدی برخورد نمایند گفت: مدیران کانال ها و گروه ها باید به راهکارها و قوانین آشنایی پیدا کنند .

فرماندار اردکان افزود: این حرف درستی نیست که کانال هایی که 5 هزار عضو دارند باید مجوز دار بشوند بلکه یک کانال 50 عضویی هم مطالبی ثبت می کند و به تمام گروه ها و کانال ها پخش می نماید لزوما این کانال هم باید مجوز داشته باشد.

مقیمی با بیان اینکه همه کانال ها باید ثبت نام کنند و مجوز دار شوند اظهار کرد: ثبت کانال ها و فعالیت در فضای مجازی باید روشن شود و اگر راهکاری نیست و ضعف قانون است از طریق نماینده و دولت و استانداری به وزارت کشور منعکس می کنیم تا ضعف قانون برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد مسئولان در مقابل فعالین فضای مجازی کوتاهی می کنند افزود: مدیر بعضی از کانال ها با یک میلیون عضو خارج از کشورزندگی می کند مسئولان باید آن فضا را درک کنند و به خانواده ها ، افراد و عموم جامعه آموزش لازم داده شود تا به هر خبر تکیه نکنند و تولید و محتوا به درستی انجام دهند.

فرماندار اردکان در ادامه با بیان اینکه باید انسجام ملی وحدت ملی که مورد تاکید مقام معظم رهبری هست بین احاد جامعه و اعضای حاکمیت و دیگر نهادها اعم از سازمان تبلیغات ، حوزه علمیه و نهادهای فرهنگی انسجام صورت بگیرد عنوان کرد: همه وظیفه داریم و مسئولیم ، نباید مشکلات را به گردن یکدیگر بیاندازیم ، هر کسی به سهم خودش و از خود و خانواده اش شروع کند ، همه کارگزار نظام جمهوری اسلامی هستیم و با جدیت کار کنیم.

انتهای پیام/ ی

آشنایی  مدیران کانال ها و گروه ها به راهکارها و قوانین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار