حسنی مبارک: اخبار «بی‌بی‌سی» در مورد توافق برای اسکان فلسطینی ها در مصر صحت ندارد

رئیس جمهور سابق مصر در بیانیه‌ای اسناد منتشر شده از سوی شبکه «بی‌بی‌سی» در خصوص موافقت وی با اسکان آوارگان فلسطینی در مصر را تکذیب کرد.

حسنی مبارک، هرگونه توافق برای اسکان فلسطینیان در مصر را رد کردبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، رئیس جمهور اسبق مصر به اسناد منتشر شده از سوی شبکه بی‌بی‌سی انگلیس در مورد اسکان فلسطینی‌ها در مصر واکنش نشان داد.

حسنی مبارک شامگاه چهارشنبه طی بیانیه‌ای گفت: «به هیچ وجه اخبار منتشر شده در مورد موافقت مصر یا هر گونه موافقتی در خصوص اسکان فلسطینی‌ها در مصر صحت ندارد».

شبکه بی‌بی‌سی اخیرا اسنادی در ارتباط با نشست و دیدار بین حسنی مبارک و مارگارت تاچر، نخست وزیر بریتانیا در سال 83 میلادی منتشر کرد که بر اساس این اسناد، وی با پیشنهاد آمریکا و انگلیس در خصوص اسکان فلسطینی‌ها در مصر در ازای دست‌یابی به صلح بین اعراب و اسرائیل موافقت کرده است.

در ای بیانیه آمده است: «ادعاها در خصوص موافقت مصر یا هر گونه موافقتی در خصوص اسکان فلسطینی‌ها در مصر، مشخصا فلسطینی‌های حاضر در لبنان در آن برهه صحت ندارد، در آن مقطع، تلاش‌هایی از سوی برخی طرف‌ها به منظور اقناع من در خصوص اسکان برخی از فلسطینی‌های مقیم لبنان در مصر صورت گرفت که من با آن مخالفت کردم».

مبارک افزود: «من حتی همه تلاش‌های بعدی برای اسکان فلسطینی‌ها در مصر  یا حتی فکر کردن در مورد پیشنهادی که اسرائیل در سال 2010 در ارتباط با اسکان شماری از فلسطینیان در اراضی سینا در مقابل تبادل اراضی ارائه داد را رد کردم؛ در آن مقطع فورا به نخست وزیر اسرائیل تأکید کردم که من حتی حاضر به شنیدن هیچ یک از پیشنهادهایی که در این چارچوب شده است نیستم».

شبکه بی‌بی‌سی امروز در گزارشی نوشت که بر اساس اسناد محرمانه‌ای که بدست آورده است، حسنی مبارک بیش از سه دهه پیش با درخواست آمریکا برای اسکان فلسطینیان در خاک مصر به شرط دستیابی به توافقی درباره حل‌وفصل منازعه عربی-اسرائیلی، موافقت کرده بود

انتهای پیام/

حسنی مبارک، هرگونه توافق برای اسکان فلسطینیان در مصر را رد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار