انگلیس سفیر کره شمالی را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد سفیر کره شمالی در لندن را احضار کرده است.

انگلیس سفیر کره شمالی را احضار کردبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد سفیر کره شمالی در لندن را احضار کرده است تا مراتب اعتراض شدید انگلیس را به آزمایش موشک بالستیک روز چهارشنبه کره شمالی ابلاغ کند.

مارک فیلد معاون آسیا و اقیانوسیه این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «من سفیر کره شمالی را به وزارت امور خارجه احضار کردم تا مراتب محکومیت جدیدترین آزمایش موشک بالستیک (کره شمالی) از سوی انگلیس را به او ابلاغ کنم.»

فیلد افزود: «کره شمالی ادعا می‌کند که می‌خواهد امنیت و کامیابی برای مردمش ایجاد کند. اما این اقدامات فقط ناامنی ایجاد می‌کند و انزوای این کشور را تشدید می‌کند.»

 آسوشیتدپرس نیز گزارش داد: کورو بسشو نماینده ژاپن در سازمان ملل گفت: جامعه بین المللی باید «فشار علیه کره شمالی را افزایش دهد تا مقامات این کشور بفهمند که باید مسیر خود را تغییر دهند».

بسشو روز چهارشنبه در مقابل خبرنگاران و پیش از برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل که پس از آزمایش موشک بالستیک قاره پیما کره شمالی به درخواست آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برگزار می‌شود، صحبت کرد.

 فرانسوا دلاتر نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز گفت: اجرای کامل و تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی «نه تنها اولویت‌های اصلی فرانسه بلکه اولویت‌های اصلی دیگران» است.

این در حالی است که تشدید تحریم‌های کنونی نیازمند قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل است.

انتهای پیام/

 اعتراض شدید انگلیس به کره شمالی در پی آزمایش موشکی جدید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار