اطلاعات کم باغداران علت از بین رفتن باغات انار ساوه اعلام شد

محقق خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی استان مرکزی علت از بین رفتن باغات انار ساوه را بی اطلاعی باغداران از روش‌های جلوگیری از سرمازدگی عنوان کرد.

علت از بین رفتن باغات انار ساوه بی اطلاعی باغداران از روش‌های جلوگیری از سرمازدگی  غیبی محقق خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه دوره آموزشی تغذیه باغات و مزارع در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  گفت:درباره جلوگیری از سرمازدگی انار گفت: اگر کشاورزان ساوه‌ای از روش‌های جلوگیری از سرمازدگی اطلاع داشتند و این کارسال گذشته انجام می‌شد درختان انار ساوه دچار سرمازدگی نمی‌شدند.

غیبی افزود: می‌توان از آنتی فریز‌هایی که مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی است استفاده کرد تا شیره سلولی غلیظتر شود و در نقطه‌های پایین‌تر یخ ببند.

وی با بیان اینکه در دنیا از این روش استفاده می‌شود، اضافه کرد: این روش مبارزه با سرمازدگی هزینه زیادی ندارد و هر کشاورز با ۲۰۰ هزار تومان می‌تواند باغ خود را نجات دهد واگر در سال گذشته این کار انجام می‌شد درختان انار ساوه دچار سرمازدگی نمی‌شد.

محقق خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه باید به کشاورزان اطلاع رسانی کامل انجام شود، ادامه داد: آگاهی نداشتن کشاورزان باعث آسیب به کشاورزان و جامعه کشاورزی می‌شود.

وی هدف دوره آموزشی تغذیه باغات و مزارع را آشنایی کشاورزان با شیوه‌های نوین کود دهی عنوان کرد و گفت:: همچنین در این دوره روش‌های مقابله با تنش‌های محیطی سرما و گرما از راه تغذیه هم آموزش داده شد.

شریفی رییس جهاد کشاورزی ساوه هم با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تغذیه باغات و مزارع برای کشاورزان و باغداران ساوه گفت: در این دوره ۱۰۰ کشاورزی که پیشرو هستند و متوسط عملکردشان از بقیه کشاورز‌ها بیشتر باشند حضور دارند و در پایان به شرکت کنندگان گواهینامه اعطا می‌شود.

انتهای پیام / ج

دوره آشنایی کشاورزان و باغداران ساوه با تنش‌های سرما و گرما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.