سدآبسرده؛

پیشرفت ۳۲ درصدی سد آبسرده بروجرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان به پیشرفت ۳۲ درصدی سد آبسرده بروجرد اشاره کرد و گفت:تکمیل این طرح نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا میرزایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهار کرد: این طرح هم اکنون با قریب به ۳۲ درصد پیشرفت دارد و برای تکمیل آن به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی عنوان کرد: طرح سد آبسرده بروجرد به دلیل مشکلات مالی و پیمانکار پیشین به مدت دو سال غیر فعال بود که تیرماه امسال با واگذاری طرح به شرکت جهاد نصر حمزه فعالیت آن از سر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در خصوص مشخصات فنی طرح سد آبسرده افزود: ارتفاع سد ۸۴ متر، طول تاج ۴۵۷ متر و سطح سد در بستر رودخانه حدود ۳۰۰ و در تاج حدود ۱۰ متر است.

میرزایی با اشاره به اینکه حجم آبگیری سد آبسرده ۶۱ میلیون متر مکعب است، ادامه داد:رودخانه آبسرده بطور متوسط در هر ثانیه ۲/۷ متر دبی مکعب آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تاکید کرد:هدف از احداث سد آبسرده تامین بخشی از آب شرب شهر بروجرد و آبیاری چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست است.

انتهای پیام/م

۳۲ درصدپیشرفت سد آبسرده بروجرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.