رئیس دانشگاه تهران گفت: در پروژه‌های ملی باید از توانمندی‌های علمی کشور به صورت شبکه‌ای استفاده شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود نیلی احمدآبادی امروز در شانزدهمین نشست رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور اظهار داشت: برگزاری نشست رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور با حضور ۱۳ دانشگاه برتر کشور ابتکار زیبایی است که توسط دانشگاه صنعتی اصفهان اجرایی شده است.

وی افزود: دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان، تهران، شهید بهشتی، صنعتی امیرکبیر، تبریز، علم و صنعت ایران، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، شیراز و علامه طباطبایی در این اجلاس حضور دارند که اتفاق بسیار مبارکی است.

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه تصمیمات دانشگاه‌های برتر کشور در مسائل علمی کشور بسیار اثرگذار است و این امر نیازمند هم‌افزایی است، بیان داشت: در شرایط فعلی دانشگاه‌های کشور فاقد کار گروهی هستند که دلیل آن فقدان ساختار اجرای پروژه‌های ملی است.

وی با بیان اینکه نیازمند همکاری افراد توانمند در رده‌های تخصصی و اعضای هیئت علمی هستیم، گفت: در پروژه‌های ملی باید از توانمندی‌های علمی کشور به صورت شبکه‌ای استفاده شود.

نیلی با اشاره به اینکه همکاری گسترده‌ای با کشور روسیه آغاز کرده‌ایم، ابراز داشت: امیدواریم نشست‌هایی نیز با روسای دانشگاه‌های معتبر روسیه برگزار شود که زمینه‌ساز تعامل سازمان‌یافته با روسای این دانشگاه‌ها خواهد بود.

گفتنی است، شانزدهمین نشست روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور با حضور ۱۳ دانشگاه برتر کشور در حال برگزاری است که غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در همایش حضور یافت.

وزیر علوم همچنین از طرح‌های پژوهشی کلان پژوهشکده علوم و فناوری زیر دریا، پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات، مرکز ابررایانش شیخ بهایی و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در مرکز نوآوری و تجاری سازی فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کرد.

 

انتهای پیام/م

 

توانمندی‌های علمی کشور به صورت شبکه‌ای استفاده شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار