لغو ویزا برای اتباع خارجی در منطقه آزاد اروند

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با فراهم شدن زیرساخت لازم، سفر اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند بدون روادید از هفته آینده اجرایی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛کعبی قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت:با فراهم شدن زیرساخت لازم، سفر اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند بدون روادید با حضور سفرای برخی از کشورها بخصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس و مسئولان وزارت خارجه از هفته آینده اجرایی می شود.

عبدالله کعبی افزود: این مهم بعد از 12 سال از ابلاغ تشکیل سازمان منطقه آزاد اروند به منظور رونق اقتصادی و جذب سرمایه گذاری و گردشگر اجرا می شود.

وی هدف سازمان منطقه آزاد اروند را جبران عقب ماندگی های هشت سال جنگ تحمیلی و بازگرداندن رونق دوباره به شهرهای آبادان و خرمشهر عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی مدونی برای بازسازی و اصلاح زیرساخت های ویران شده این 2 شهر لحاظ نشده بود.

کعبی نگاه دولت و سازمان منطقه آزاد اروند به شهرهای آبادان و خرمشهر را ویژه و در راستای محرومیت زدایی و رونق اقتصادی آنها توصیف کرد و افزود: دولت یازدهم با هدف بهرمندی همه ساکنان این 2 شهر محدوده منطقه آزاد اروند را افزایش داده است.

وی راهبرد سازمان منطقه آزاد اروند برای توسعه همه جانبه شهرهای آبادان و خرمشهر را بهره گیری از مشارکت مردم در آبادانی ، سازندگی و بازگرداندن رونق قبل از جنگ تحمیلی توصیف کرد وگفت: سازمان منطقه آزاد اروند متولی ایجاد زیرساخت ها از جمله ساخت ، تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی، توسعه آموزش و دانشگاه ها، توسعه حمل و نقل از طریق تجهیز فرودگاه و راه آهن، توسعه بنادر، هتل ها و اماکن گردشگری می باشد.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند افزود: باید برای توسعه گردشگری و سرمایه گذاری در منطقه ایجاد جاذبه کنیم که یکی از این جاذبه ها امنیت سرمایه گذاری و فراهم کردن زیرساخت ها است.

وی گفت:امنیت سرمایه گذاری در محدوده سازمان منطقه آزاد اروند در حد مطلوبی است و زیرساخت های خوبی برای جذب سرمایه گذار فراهم شده است.

کعبی در بخش دیگری نقد سازنده را لازمه توسعه و پیشرفت دانست و افزود: از نقد منصفانه و سازنده استقبال می کنیم و آن را در راستای پیشرفت منطقه می دانیم.

وی گفت: متاسفانه برخی با بزرگ نمایی مشکلات نقد مغرضانه را با هدف سلب اعتماد مردم در پیش گرفته اند.

انتهای پیام /د

لغو ویزای اتباع خارجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.