نماینده دشتستان در مجلس:

مشکلات صنایع معدنی دشتستان و حمایت از صنعت خرما

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: زمینه برای توسعه صنایع معدنی در دشتستان و رفع مشکلات این بخش فراهم شود.

مشکلات صنایع معدنی دشتستان و حمایت از صنعت خرمابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد باقر سعادت بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت بسیار خوب و پتانسیل‌های بالایی در بحث تجارت و همچنین سابقه دیرینه‌ای در این حوزه دارد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در گذشته یکی از پر رونق‌ترین استان‌ها در عرصه تجارت بوده است، افزود: کارهایی برای بهبود وضعیت تجارت انجام شده است ولی کافی و راضی‌کننده نیست و انتظارات مردم در این حوزه باید برآورده شود.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در استان بوشهر با وجود داشتن ۱۳ بندر تجاری و ۱۱ گمرک تنها صادرات حدود ۷ میلیون تن کالا را داریم.

وی با بیان اینکه با تعامل بین صنعت و وزارت راه می‌توان این میزان را افزایش داد، خاطرنشان کرد: انتظارمان این است که بتوانیم این ظرفیت را تا پایان برنامه پنج ساله ششم توسعه به ۲۰ میلیون تن برسانیم.

سعادت تصریح کرد: در بنادر و سواحل استان بوشهر هیچ‌گونه معیشتی خارج از بحث تجارت وجود ندارد و باید به این افراد کمک شود که این مرزبانان بدون مزد برای معیشت زندگی خود با مشکل روبرو نشوند چرا که موجب ترک مرزها خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود عنوان کرد: شهرستان دشتستان ظرفیت های بالایی در صنایع معدنی دارد اما مشکلات مختلفی از جمله تسهیل در راه‌ها دارند.

وی گفت: شش میلیون اصله نخل در استان بوشهر وجود دارد که در صورت حمایت بخش عظیمی از مشکل بیکاری در این حوزه حل خواهد شد.

انتهای پیام/پ

توسعه صنایع معدنی دشتستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.